Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi (CROSBI ID 683837)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Licul, Nina ; Linardić, Letricija
hrvatski
Stavovi učitelja i nastavnika o potrebnim kompetencijama i programima umjetničkog obrazovanja za rad u nastavi
Kompetencijski modeli učestala su tema u području svih obrazovnih razina u proteklih nekoliko godina. Nameće se pitanje važnosti pojedinih kompetencija u umjetničkom obrazovanju proizašlih iz neposrednih iskustava učitelja i nastavnika. Cilj ovog istra-živanja bio je utvrditi stavove učitelja likovne kulture u osnovnim i nastavnika likovne umjetnosti i likovne skupine predmeta u srednjim školama, sa svrhom poboljšanja kva-litete nastave na studijskim programima likovne pedagogije i usklađivanja programa s potrebama na tržištu rada. U radu su prikazani rezultati ispitivanja stavova učitelja i nastavnika o kompetencijama za rad u nastavi, o potrebi za dodatnim pedagoškim i umjetničkim obrazovanjem te o potrebi za obrazovanjem studenata iz različitih umjet-ničkih područja. U istraživanju je sudjelovao 41 učitelj likovne kulture i nastavnik likovne umjetnosti, odnosno vizualne umjetnosti i dizajna, iz Primorsko-goranske, Ličko-senjske i Istarske županije. Rezultati su pokazali visoku percepciju važnosti op-ćih, specifičnih i kompetencija za razvoj kreativnosti. Također su pokazali da postoji najveća potreba za dodatnim obrazovanjem za rad s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama te za primjenu digitalne tehnologije u nastavi. Od umjetnič-kih područja, najveća potreba postoji za dodatnim obrazovanjem u novim medijima, internetu, web-dizajnu, grafičkom dizajnu i produkt-dizajnu. Dobiveni indikatori, uz razlike između mišljenja učitelja i nastavnika, te nastavnika likovne umjetnosti i ostalih predmeta iz umjetničkog područja, služit će kao smjernice za unapređivanje studijskih programa i razvoja kulture kvalitete.
likovna pedagogija, kompetencije, kompetencije za razvoj kre-ativnosti, specifične kompetencije, umjetnička područja, kultura kvalitete
nije evidentirano
engleski
ART TEACHERS’ VIEWPOINTS ON COMPETENCES AND ART EDUCATION PROGRAMMES REQUIRED IN ART TEACHING
nije evidentirano
art education, competences, competences for creativity develop-ment, specific competences, areas of art, culture of quality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
447-462.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Učitelj između tradicije i suvremenosti - 6. Dani Šime i Ante Starčevića
Vrcić-Mataija, Sanja ; Kalanjoš Citković, Ines
Gospić: Sveučilište u Zadru
978-953-331-325-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096