Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1032184

Kako se osjećaju djeca? Subjektivna dobrobit djece u Hrvatskoj


Vejmelka, Lucija; Ajduković, Marina; Rajhvajn Bulat, Linda; Šincek, Daniela; Jukić, Renata; Dubovicki, Snježana
Kako se osjećaju djeca? Subjektivna dobrobit djece u Hrvatskoj // 27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja / Šincek, D. ; Rudolfi, N. ; Penezić, Z. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo, 2019. str. 203-203 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Kako se osjećaju djeca? Subjektivna dobrobit djece u Hrvatskoj
(How are the children? Subjective well-being of children in Croatia)

Autori
Vejmelka, Lucija ; Ajduković, Marina ; Rajhvajn Bulat, Linda ; Šincek, Daniela ; Jukić, Renata ; Dubovicki, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja / Šincek, D. ; Rudolfi, N. ; Penezić, Z. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo, 2019, 203-203

ISBN
978-953-55079-9-4

Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija i digitalni svijet

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.-09.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Subjektivna dobrobit djece, istraživanje u Hrvatskoj, školski kontekst
(Subjective well-being of children, research in Croatia, school context)

Sažetak
Na okruglom stolu prezentirati će se projekt „Subjektivne dobrobiti djece u Hrvatskoj“ kojeg provodi Studijski centar socijalnog rada, Pravnog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu u suradnji s UNICEF uredom za Hrvatsku i međunarodnom organizacijom Children's world: The International Survey of Children’s Well-Being (ISCWeB). Obzirom da je područje dobrobiti djece u fokusu stručnjaka u svijetu i kod nas, 2016. godine donesen je prvi sveobuhvatan nacionalni dokument Indikatori dobrobiti djece (Ajduković i Šalinović, 2016), koji obuhvaća različite domene i pristupe u ovom području te donosi konkretne preporuke za praćenje i unapređenje aktivnosti na razini države u području dječje dobrobiti. Cilj okruglog stola je informirati i senzibilizirati stručnjake o značaju subjektivne dobrobiti djece za život i odrastanje djeteta, obzirom da je ta tema značajna za sve stručnjake koji su u svom profesionalnom radu usmjereni na djecu i upoznati s procesom uvođenja teme subjektivne dobrobiti djece u curriculumu pomagačkih profesija. Ključno pitanje u području subjektivne dobrobiti djece je kako se osjeća dijete u različitim situacijama i kontekstima. Djetetova percepcija vlastite dobrobiti je jedan od najvažnijih čimbenika u procjeni koliko je okolina djeteta pogodna za razvoj punog potencijala djeteta, tako da je uz objektivne mjere dobrobiti nužno uključiti i subjektivnu percepciju dobrobiti od strane djece. Subjektivni čimbenici dječje dobrobiti odnose na zadovoljstvo djeteta vlastitim odnosom s članovima obitelji i prijateljima, osjećaj sreće, percepciju obiteljske materijalne situacije i njenog učinka na obitelj te ostale domene. Sudionice okruglog stola konceptualizirati će područje subjektivne dobrobiti djece (prof. dr. sc. Ajduković), prikazati će projektne aktivnosti (doc. dr. sc. Rajhvajn Bulat i doc. dr. sc. Vejmelka) te predstaviti iskustvo sudjelovanja suradnika na projektu (doc. dr. sc. Dubovicki, doc. dr. sc. Jukić i izv. prof. dr. sc. Šincek). Također, na okruglom stolu će se prezentirati smjernice za unapređenje subjektivne dobrobiti djece u školskom kontekstu. Zaključno, ovaj okrugli stol doprinosi podizanju svijesti o temi subjektivne dobrobiti djece kod stručnjaka koji su u svom profesionalnom radu usmjereni na djecu.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Pravni fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek