Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva (CROSBI ID 683655)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Boneta, Željko ; Ivković, Željka ; Crnić, Ana Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva // Svakodnevni život deteta / Marinković, Lada (ur.). Novi Sad: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, 2019. str. 58-78

Podaci o odgovornosti

Boneta, Željko ; Ivković, Željka ; Crnić, Ana

hrvatski

Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva

U radu se problematiziraju vršnjački odnosi kao važan segment socijalizacije u djetinjstvu. Vršnjačke grupe jedan su od najvažnijih agensa socijalizacije djece te se smatraju konstruktima koji se prenose s jedne generacije djece na sljedeću (Corsaro-Eder, 1990). Cilj rada je analiza vršnjačkih interakcija u institucijskom kontekstu. Vršnjački odnosi unutar istraživanja analizirani su iz sociološke perspektive, polazeći od Corsarove interpretativne teorije dječje socijalizacije (Corsaro, 1988, 1992, 2003, 2005). Istraživane su rutine koje su pojavljuju unutar vršnjačkih grupa te analizirana veza dobi i rodnih uloga na njhovo formiranje. U istraživanju je korišteno etnografsko istraživanje s djecom. Tehnika prikupljanja podataka bilo je sudjelujuće promatranje. Istraživanje je provedeno tijekom ožujka i travnja 2015. godine u Dječjem vrtiću „Radost“ u Crikvenici u Hrvatskoj. Sudionici istraživanja bili su 22 djece u dobi od tri do šest godina starosti, jedanaest djevojčica i jedanaest dječaka. Podaci su prikupljani pisanjem bilješki te audio i video snimkama koje su kasnije transkribirane. Nakon toga terenske bilješke su kodirane te je provedena njihova kategorizacija u dva koraka. Rezultati istraživanja pokazali su kako na formiranje vršnjačkih grupa, a time i vršnjačkih kultura, utječe veliki broj čimbenika. Raspon rutina utvrđenih istraživanjem argument ide u prilog Corsarovom zaključku da djeca predškolske dobi putem sudjelovanja u kulturnim rutinama, kreativno prisvajaju informacije iz svijeta u kojem žive i na taj način stvaraju svoje vlastite jedinstvene vršnjačke kulture.

djeca predškolske dobi, vršnjačke kulture, interpretativna teorija, sudjelujuće promatranje, kvalitativno istraživanje

nije evidentirano

engleski

Peer Interaction in the Kindergarten. Sociological Perspective

nije evidentirano

preschool children, peer cultures, interpretive theory, participating observation, qualitative research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-78.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Svakodnevni život deteta

Marinković, Lada

Novi Sad: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad

978-86-85447-29-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Sociologija