Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Transferi umjetnina i vlasništva umjetničkih zbirki u Zagrebu prije, tijekom i nakon Drugog svjetskog rata (CROSBI ID 683611)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pasini Tržec, Iva ; Dulibić, Ljerka Transferi umjetnina i vlasništva umjetničkih zbirki u Zagrebu prije, tijekom i nakon Drugog svjetskog rata // Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. Društvo, kultura, svakodnevica. Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Desničini susreti 2018. / Roksandić, Drago (ur.). Zagreb: FF Press, 2019. str. 195-208

Podaci o odgovornosti

Pasini Tržec, Iva ; Dulibić, Ljerka

hrvatski

Transferi umjetnina i vlasništva umjetničkih zbirki u Zagrebu prije, tijekom i nakon Drugog svjetskog rata

Tekst se temelji na istraživanju razvoja međuratnoga umjetničkoga tržišta u Zagrebu kao rastućemu kulturnome središtu nekadašnje zajedničke države. Posebna pozornost pridana je procesima transfera, translokacija, izmještanja i izvlaštenja umjetnina do kojih je došlo uslijed primjene različitih mehanizama razvlašćivanja privatne imovine tijekom i nakon Drugog svjetskog rata, u slijedu dvaju totalitarističkih režima. Predstavljeno je djelovanje zagrebačkih društava i pojedinaca na domaćem i inozemnom tržištu umjetninama tijekom 1920-ih i 1930-ih godina, u kojemu se ogleda čitav panoptikum širih društvenih zbivanja koja su uvjetovala dinamičan transfer umjetnina i čitavih zbirki. Posebna je pozornost posvećena kasnijim sudbinama privatnih zbirki formiranih u međuratnom Zagrebu. Ne samo oduzimanje židovske imovine tijekom Drugoga svjetskoga rata već i različiti mehanizmi razvlašćivanja koji su uslijedili u razdoblju poraća – uslijed doseljavanja, iseljavanja, sekvestracije i konfiskacije – imali su isti ishod. Disperzija umjetnina i brisanje tragova nekadašnjega vlasništva simptomi su koji svjedoče o povijesnom razdoblju u kojem se unutar normativnoga okvira podržavljenja gotovo cjelokupne privrede nastojalo uspostaviti uvid i kontrolu i u zadržano privatno vlasništvo, u kontekstu promijenjenih društvenih odnosa.

Zagreb, međuratno umjetničko tržište, Drugi svjetski rat, poraće, transferi umjetnina, muzealizacija

Research for this paper has been carried out in the framework of the HERA project 15.080 TransCultAA (www.transcultaa.eu). This project has received funding from the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 649307.

engleski

The transfers of artworks and ownership of art collections before, during and after the Second World War

nije evidentirano

Zagreb, artmarket in the interwar period, Second World War, afterwar period, transfer of artworks, musealisation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

195-208.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zagreb 1924. - 1930. i 1945. - 1967. Društvo, kultura, svakodnevica. Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Desničini susreti 2018.

Roksandić, Drago

Zagreb: FF Press

978-953-175-794-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povijest umjetnosti