Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

ČINE LI ADOLESCENTI NASILJE PUTEM INTERNETA I IGRAJU LI PRETJERANO IGRICE NA INTERNETU? (CROSBI ID 683418)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Duvnjak, Ivana ; Šincek, Daniela ; Marčinko, Ivana ČINE LI ADOLESCENTI NASILJE PUTEM INTERNETA I IGRAJU LI PRETJERANO IGRICE NA INTERNETU? // 27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija i digitalni svijet" Knjiga sažetaka / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 80-80

Podaci o odgovornosti

Duvnjak, Ivana ; Šincek, Daniela ; Marčinko, Ivana

hrvatski

ČINE LI ADOLESCENTI NASILJE PUTEM INTERNETA I IGRAJU LI PRETJERANO IGRICE NA INTERNETU?

Ovo istraživanje je provedeno u svrhu razumijevanja učestalosti činjenja nasilja putem interneta i igranja igrica kod mladih. U istraživanju je sudjelovalo 584 sudionika (49.3% mladića) u dobi od 15 do 19 godina (M=17.06, SD=1.255). Sudionici su davali procjene na Upitniku pretjeranog igranja igrica na internetu (POGQ, Papay i sur., 2013) i Upitniku o nasilju preko interneta (UNPI ; Šincek, Duvnjak i Milić, 2017 ; Šincek, Tomašić Humer i Duvnjak, 2015). Što se tiče vremena kojeg aktivno provode na internetu, adolescenti navode kako u prosjeku dnevno provode gotovo tri sata dnevno, a oko sat i pol igrajući računalne igrice na internetu. Od svih ponašanja koja se odnose na nasilje putem interneta, adolescenti kao ponašanja koje rade često i uvijek navode ogovaranje drugih na internetu (12.5%), ismijavanje sadržaja koje drugi objavljuju (10.1%), ruganje drugima na internetu (6.3%) i nazivanje drugih nadimcima koji ih uznemiruju (5.1%). Adolescenti navode kako nikada nisu slali viruse e-mailom (96.2%), prisiljavali druge na razgovor o seksu (94.2%), provalili na tuđe profile/račune (93.8%) te koristili internet da ostvare korist na štetu drugih (91.6%). Što se tiče igranja igrica na internetu, mladi navode kako često i uvijek igraju igrice duže nego što su planirali (14.4%), kako često izgube pojam o vremenu dok igraju igrice (12.5%), razmišljaju kako bi trebali smanjiti količinu igranja igrica (7.9%), razmišljaju o igranju kada ne igraju igrice (6.8%) te da se ljudi koji ih okružuju žale kako provode previše vremena u igranju igrica (6.7%). Ispitivanje spolnih razlika pokazalo je kako mladići češće čine nasilje putem interneta (t(582)=4.83, p<.01) i iskazuju više razine pretjeranog igranja igrica na internetu (t(582)=11.33, p<.01). Dobiveni rezultati pružaju uvid u prevalenciju ponašanja koja predstavljaju nasilje putem interneta, kao i problematično igranje igrica na internetu. Intenzivnije igranje igrica na internetu može dovesti do negativnih posljedica za fizičko i psihičko zdravlje te je stoga bitno pratiti ponašanja koja mladi čine na internetu. Pri planiranju intervencija s adolescentima potrebno se usmjeriti na ponašanja za koja navode da ih čine u najvećoj mjeri.

nasilje putem interneta, igranje igrica na internetu, adolescenti

nije evidentirano

engleski

Do adolescents commit cyber-violence and is their gaming problematic?

nije evidentirano

cyber-violence, gaming, adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-80.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija i digitalni svijet" Knjiga sažetaka

Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-9-4

Podaci o skupu

27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"

predavanje

06.11.2019-09.11.2019

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija