Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece (CROSBI ID 98125)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Prizl-Jakovac, Tatjana
hrvatski
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece
Fonološki poremećaj obuhvaća pogreške u fonološkoj produkciji(izgovoru) u vidu omisija, supstitucija i distorzija glasova, te kognitivno utemečjene obilke fonoloških problemakoji uključuju manjak u lingvističkojpodjeli glasova. Budući da neki autori naglašavaju uzročno-posljedičnu vezufonemskog razlikovanja i artikulacijskih teškoća, ispitali smo fonemsku diskriminaciju u predškolske djece s dijagnosticiranim teškoćama artikulacije. Nastojali smo utvrditi obilježja povezanosti teškoća artikulacije i eksterne fonemske diskriminacije koja je ispitana zadacima razlikovanja parova logatoma. Opozicija fonema u logatomima načinjena je s obzirom na najčešće razvojne i fonemske zamjene, te s obzirom na zamjene po mjestu i načinu tvorbe. Raščlamba podataka odnosila se na utvrđivanje eventualnih razlika u fonemskoj diskriminaciji djece s fonološkim poremećajima i kontrolnog uzorka te na ispitivanje povezanosti vrste poremećaja artikulacije i tipa pogreške u ispitanika s teškoćama fonemske diskriminacije. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike u sposobnosti fonemske diskriminacije između skupina ispitanika, te da djeca s fonološkim poremećajima postižu značajno slabije rezultate.
fonološki poremećaj; fonemska diskriminacija; artikulacija; auditivna percepcija; radna memorija
nije evidentirano
engleski
Phonological Disorders and Phoneme Discrimination in Preschool Children
nije evidentirano
phonological disorder; phoneme discrimination; articulation; auditive perception; working memory
nije evidentirano