Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece (CROSBI ID 98125)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Prizl-Jakovac, Tatjana Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2000), 2; 165-169-x

Podaci o odgovornosti

Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Prizl-Jakovac, Tatjana

hrvatski

Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece

Fonološki poremećaj obuhvaća pogreške u fonološkoj produkciji(izgovoru) u vidu omisija, supstitucija i distorzija glasova, te kognitivno utemečjene obilke fonoloških problemakoji uključuju manjak u lingvističkojpodjeli glasova. Budući da neki autori naglašavaju uzročno-posljedičnu vezufonemskog razlikovanja i artikulacijskih teškoća, ispitali smo fonemsku diskriminaciju u predškolske djece s dijagnosticiranim teškoćama artikulacije. Nastojali smo utvrditi obilježja povezanosti teškoća artikulacije i eksterne fonemske diskriminacije koja je ispitana zadacima razlikovanja parova logatoma. Opozicija fonema u logatomima načinjena je s obzirom na najčešće razvojne i fonemske zamjene, te s obzirom na zamjene po mjestu i načinu tvorbe. Raščlamba podataka odnosila se na utvrđivanje eventualnih razlika u fonemskoj diskriminaciji djece s fonološkim poremećajima i kontrolnog uzorka te na ispitivanje povezanosti vrste poremećaja artikulacije i tipa pogreške u ispitanika s teškoćama fonemske diskriminacije. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike u sposobnosti fonemske diskriminacije između skupina ispitanika, te da djeca s fonološkim poremećajima postižu značajno slabije rezultate.

fonološki poremećaj; fonemska diskriminacija; artikulacija; auditivna percepcija; radna memorija

nije evidentirano

engleski

Phonological Disorders and Phoneme Discrimination in Preschool Children

nije evidentirano

phonological disorder; phoneme discrimination; articulation; auditive perception; working memory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36 (2)

2000.

165-169-x

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija, Demografija

Indeksiranost