Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 103075

Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece


Blaži, Draženka; Vancaš, Mirjana; Prizl-Jakovac, Tatjana
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2000), 2; 165-169 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece
(Phonological Disorders and Phoneme Discrimination in Preschool Children)

Autori
Blaži, Draženka ; Vancaš, Mirjana ; Prizl-Jakovac, Tatjana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 36 (2000), 2; 165-169

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
fonološki poremećaj; fonemska diskriminacija; artikulacija; auditivna percepcija; radna memorija
(phonological disorder; phoneme discrimination; articulation; auditive perception; working memory)

Sažetak
Fonološki poremećaj obuhvaća pogreške u fonološkoj produkciji(izgovoru) u vidu omisija, supstitucija i distorzija glasova, te kognitivno utemečjene obilke fonoloških problemakoji uključuju manjak u lingvističkojpodjeli glasova. Budući da neki autori naglašavaju uzročno-posljedičnu vezufonemskog razlikovanja i artikulacijskih teškoća, ispitali smo fonemsku diskriminaciju u predškolske djece s dijagnosticiranim teškoćama artikulacije. Nastojali smo utvrditi obilježja povezanosti teškoća artikulacije i eksterne fonemske diskriminacije koja je ispitana zadacima razlikovanja parova logatoma. Opozicija fonema u logatomima načinjena je s obzirom na najčešće razvojne i fonemske zamjene, te s obzirom na zamjene po mjestu i načinu tvorbe. Raščlamba podataka odnosila se na utvrđivanje eventualnih razlika u fonemskoj diskriminaciji djece s fonološkim poremećajima i kontrolnog uzorka te na ispitivanje povezanosti vrste poremećaja artikulacije i tipa pogreške u ispitanika s teškoćama fonemske diskriminacije. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike u sposobnosti fonemske diskriminacije između skupina ispitanika, te da djeca s fonološkim poremećajima postižu značajno slabije rezultate.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Demografija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013003

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Blaži, Draženka; Vancaš, Mirjana; Prizl-Jakovac, Tatjana
Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2000), 2; 165-169 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Blaži, D., Vancaš, M. & Prizl-Jakovac, T. (2000) Fonološki poremećaji i fonemska diskriminacija u predškolske djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 36 (2), 165-169.
@article{article, year = {2000}, pages = {165-169}, keywords = {phonological disorder, phoneme discrimination, articulation, auditive perception, working memory}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {36}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Phonological Disorders and Phoneme Discrimination in Preschool Children}, keyword = {phonological disorder, phoneme discrimination, articulation, auditive perception, working memory} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Excerpta Medica
  • ECER-ERIC
  • Sociological Abstracts
  • Educational Needs Abstracts