Pregled bibliografske jedinice broj: 1030562
Začetak linearne perspektive u crtežima Oskara B. – studija slučaja
Začetak linearne perspektive u crtežima Oskara B. – studija slučaja, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1030562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Začetak linearne perspektive u crtežima Oskara B. – studija slučaja
(The beginnings of a linear perspective in Oskar B's drawings - case study)
Autori
Erdeši, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
29.10
Godina
2019
Stranica
52
Mentor
Kovačević, Jelena
Ključne riječi
linearna perspektiva ; likovna darovitost ; sedmogodišnjak
(linear perspective ; artistically gifted ; seven-year-old)
Sažetak
Perspektiva predstavlja određen pogled na svijet, odnosno što se u nekom vremenskom razdoblju smatralo važnijim, a što manje važnim. Srž sposobnosti likovno-umjetnički darovitog djeteta je vizualno-prostorna prijevremena razvijenost koja omogućava uhvatiti obrise trodimenzionalnih predmeta na dvodimenzionalnoj površini. Darovita djeca često sama sebe obrazuju čitajući, priključujući se izvannastavnim matematičkim grupama ili školskim novinama te takva iskustva mogu biti daleko poučnija od redovnih nastavnih sati. Stoga je vrlo važna pravilna podrška škole i osiguravanje dodatnih sadržaja takvoj djeci. Cilj ove analize slučaja bio je promatrati može li sedmogodišnje dijete samostalno razumjeti i usvojiti perspektivu koja nije specifična za njegovu dob. Istraživanje je provedeno s učenikom prvog razreda u jednoj osnovnoj školi u Osijeku. Rezultati su pokazali kako je ovaj likovno daroviti dječak vrlo lako razumio i spontano usvojio linearnu perspektivu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jelena Kovačević
(mentor)