Uloga trgovačkih lanaca u plasmanu domaćih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (CROSBI ID 430821)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Barač, Petra
Hadelan, Lari
hrvatski
Uloga trgovačkih lanaca u plasmanu domaćih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda
Poljoprivreda i s njom povezane preradbene djelatnosti važan su čimbenik gospodarskog razvoja, a prvenstveno razvoja ruralnih područja. Stoga je cilj svake nacionalne ekonomije osigurati prisutnost domaćih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na tržištu. Trgovački lanci su dominantni otkupljivači poljoprivrednih dobara u Hrvatskoj, a visoka potrošnja stanovništva u njihovim prodavaonicama osigurava im vodeću ulogu na tržištu hrane. Ciljevi ovog rada su utvrditi stanje na tržištu trgovačkih lanaca, te opisati ulogu trgovačkih lanaca u jačanju hrvatskog poljoprivredno-prehrambenog sektora. Vodeći trgovački lanci u Hrvatskoj u 2018. godini su Konzum i Lidl. Uloga trgovačkih lanaca u plasmanu domaćih poljoprivredno- prehrambenih proizvoda očituje se kroz zahtjeve za visokim standardima zdravstvene ispravnosti, kvalitete i dostupnosti poljoprivrednih proizvoda, dok proizvode najčešće nabavljaju preko velikih distributera na tjednim natječajima. Poljoprivrednici čiji proizvodi zadovoljavaju navedene zahtjeve ostvaruju mogućnost izvoza svojih proizvoda kroz distributivnu mrežu inozemnih trgovačkih lanaca Spar, Lidl i Kaufland.
trgovački lanac, poljoprivreda, hrana, distribucija
nije evidentirano
engleski
The role of retail chains on the distribution of domestic agricultural products
nije evidentirano
retail chain, agriculture, food, distribution
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
30.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Agronomski fakultet
Zagreb