Implikacije skrivenog kurikuluma (CROSBI ID 683132)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikšić Rebihić, Edina ; Novosel, Višnja
nije evidentirano
Implikacije skrivenog kurikuluma
Posljednjih se godina u javnom diskursu često govori o kurikulumu, nj egovoj reformi i sadržajima koje bi trebao obuhvatiti. Zanemaruje se činjenica da je utjecaj skrivenog kurikuluma snažniji od utjecaja službenih kurikuluma. Nastavom, odnosno realizacijom službenog kurikuluma, kreira se i potiče socijalno ponašanje, organi zira se svakodnevni život u učionici i prenose se odgojne vrijednosti na učenike. Postoje mnoge školske aktivnosti koje su izravno ili neizravno uključene u odgoj djece i koje kao takve čine skriveni kurikulum. Skriveni kurikulum nije dio službenih i javni h programa, on zapravo čini regulativu pedagoške interakcije i odnosi se na implicitnu praksu specifičnu za određenu odgojno - obrazovnu sredinu. Naime, njime se definira ono što učenici usvoje iz vrijednosti i normi nastavnika, školskih rituala i procedura, iz fizičkog okruženja, odnosa između subjekata u školi, kulture škole itd. U ovom radu nastojat ćemo prikazati neke od implikacija skrivenog kurikuluma, sa posebnim osvrtom na nastavnika koji usmjerava odgojno - obrazovni proces. Zbog nemogućnosti jednoznač nog definiranja, autori su se složili da skriveni kurikulum odražava nezapaženo standardiziranje odnosa unutar konteksta škole i da su od presudne važnosti obrasci ponašanja nastavnika. Stoga je cilj ovoga rada pojmovno i sadržajno odrediti koncept skriven og kurikuluma te prikazati ga u kontekstu kulture škole, implicitne teorije nastavnika, njegove ideološke strane i empirijskog istraživačkog okvira.
skriveni kurikulum, implicitna teorija nastavnika, kultura škole, ideologija
nije evidentirano
engleski
The hidden curriculum implications
nije evidentirano
hidden curriculum, teachers’ implicit theory, school culture, ideology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
350-360.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
2490-2292
Podaci o skupu
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
predavanje
05.10.2018-06.10.2018
Sarajevo, Bosna i Hercegovina