Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implikacije skrivenog kurikuluma (CROSBI ID 683132)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Nikšić Rebihić, Edina ; Novosel, Višnja Implikacije skrivenog kurikuluma // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra (ur.). Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 350-360

Podaci o odgovornosti

Nikšić Rebihić, Edina ; Novosel, Višnja

nije evidentirano

Implikacije skrivenog kurikuluma

Posljednjih se godina u javnom diskursu često govori o kurikulumu, nj egovoj reformi i sadržajima koje bi trebao obuhvatiti. Zanemaruje se činjenica da je utjecaj skrivenog kurikuluma snažniji od utjecaja službenih kurikuluma. Nastavom, odnosno realizacijom službenog kurikuluma, kreira se i potiče socijalno ponašanje, organi zira se svakodnevni život u učionici i prenose se odgojne vrijednosti na učenike. Postoje mnoge školske aktivnosti koje su izravno ili neizravno uključene u odgoj djece i koje kao takve čine skriveni kurikulum. Skriveni kurikulum nije dio službenih i javni h programa, on zapravo čini regulativu pedagoške interakcije i odnosi se na implicitnu praksu specifičnu za određenu odgojno - obrazovnu sredinu. Naime, njime se definira ono što učenici usvoje iz vrijednosti i normi nastavnika, školskih rituala i procedura, iz fizičkog okruženja, odnosa između subjekata u školi, kulture škole itd. U ovom radu nastojat ćemo prikazati neke od implikacija skrivenog kurikuluma, sa posebnim osvrtom na nastavnika koji usmjerava odgojno - obrazovni proces. Zbog nemogućnosti jednoznač nog definiranja, autori su se složili da skriveni kurikulum odražava nezapaženo standardiziranje odnosa unutar konteksta škole i da su od presudne važnosti obrasci ponašanja nastavnika. Stoga je cilj ovoga rada pojmovno i sadržajno odrediti koncept skriven og kurikuluma te prikazati ga u kontekstu kulture škole, implicitne teorije nastavnika, njegove ideološke strane i empirijskog istraživačkog okvira.

skriveni kurikulum, implicitna teorija nastavnika, kultura škole, ideologija

nije evidentirano

engleski

The hidden curriculum implications

nije evidentirano

hidden curriculum, teachers’ implicit theory, school culture, ideology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

350-360.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju

Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra

Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

2490-2292

Podaci o skupu

2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

predavanje

05.10.2018-06.10.2018

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija