Informacijsko ponašanje korisnika školskih knjižnica (CROSBI ID 430752)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Svalina, Ivana
Lacović, Darko
hrvatski
Informacijsko ponašanje korisnika školskih knjižnica
U ovom će se radu dati pregled pojedinih istraživanja o ponašanju korisnika pri traženju i korištenju informacija u školskim knjižnicama. Informacijsko se ponašanje pojedinca definira kao sveukupno ponašanje koje se razvija prilikom procesa pretraživanja informacija, odnosno općenito u dodiru pojedinca s informacijom. Budući da je u radu riječ o učenicima kao korisnicima školskih knjižnica, njihovo se informacijsko ponašanje razlikuje u određenoj mjeri od informacijskog ponašanja starijih generacija. Današnje učenike karakterizira odrastanje u okolini koja se svakodnevno razvija, nestrpljivost i težnja za brzom i lako dostupnom informacijom, poznavanje tehnologije, digitalna pismenost i sl. Nekolicina autora ove i ostale nenavedene karakteristike pripisuje Google/Z/alfa generaciji pojedinaca rođenih od 1996. godine nadalje. Iz istraživanja koja su u radu opisana i čiji se rezultati predstavljaju, vidljivo je da današnje generacije djece, odnosno učenika, kao glavni izvor informacija koriste internet, a ostale izvore informacija (pa i samu knjižnicu) tek kad informaciju ne mogu pronaći na internetu. Internet smatraju pouzdanim i kvalitetnim izvorom, a važno je izdvojiti podatak da dio učenika ne zna utvrditi točnost i relevantnost informacija pronađenih u online okruženju. Prema nekim istraživanjima učenici u školsku knjižnicu odlaze uglavnom samo kada je to neophodno za izvršavanje određenih obrazovnih zadataka kao što je, primjerice, posudba lektira, pretraživanje izvora za seminare, učenje, ali i opuštanje u prostoru čitaonice.
pismenost, informacijsko ponašanje, školske knjižnice, učenici, informacijski izvori
nije evidentirano
engleski
Information behaviour of school library users
nije evidentirano
literacy, information behaviour, school libraries, students, information sources
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22
18.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek