Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj (CROSBI ID 270319)
Prilog u časopisu | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kunac, Suzana ; Lalić, Dražen ; Andrijević, Martina
hrvatski
Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj
U tekstu se iznose nalazi istraživanja izborne kampanje 2011. u Hrvatskoj. Rezultati analize sadržaja televizijskih spotova i velikih plakata pokazuju kako je kampanja više bila određena utilitarističkim marketingom nego ciljem unaprjeđenja demokratskog procesa putem argumentiranog i tolerantnog dijaloga političkih aktera, medija i građana o važnim društvenim pitanjima. U interpretaciji su najviše korišteni pristupi modernizacije i amerikanizacije koji su razvijeni u okviru teorijskih pristupa suvremenoj političkoj komunikaciji. Istraživanje je pokazalo da se modernizacija (predizbornoga) komuniciranja stranaka i koalicija znatno više izrazila u marketinškoj i komunikacijskoj formi njihovih kampanja nego u njihovu političkom sadržaju. Uz to, nedostaci kampanje 2011. motrene u cijelosti nisu bili samo u nekritičkom preuzimanju obrazaca oglašavanja iz drugih zemalja, ponajviše SAD-a, te u drugim pokazateljima lošega korištenja tehnika političkoga marketinga, nego i u tome da predizborno komuniciranje nije ispunilo svoju demokratsku funkciju: kampanja, vođena u kontekstu gospodarske krize i borbe protiv korupcije, nije donijela plodnu raspravu o problemima društva i njegovu razvoju.
izborna kampanja ; amerikanizacija ; politički marketing ; HDZ ; Kukuriku koalicija
nije evidentirano
engleski
The Silent Voice, Morning in America: The 2011 Election Campaign in Croatia
nije evidentirano
election campaign, Americanization, political marketing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
br. 2
2013.
75-97
objavljeno
0032-3241
1846-8721
Povezanost rada
Politologija