Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1029605

Tko i zbog čega napušta srednju školu? Poznavanje rizika kao prilika za intervencije


Ogresta, Jelena; Rezo, Ines; Kožljan, Petra; Kletečki Radović, Marijana
Tko i zbog čega napušta srednju školu? Poznavanje rizika kao prilika za intervencije // Knjiga sažetaka "Drugi i drugačiji"
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 45-45 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Tko i zbog čega napušta srednju školu? Poznavanje rizika kao prilika za intervencije
(Who and why drop out from high school? Understanding of risk as opportunity for intervention)

Autori
Ogresta, Jelena ; Rezo, Ines ; Kožljan, Petra ; Kletečki Radović, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka "Drugi i drugačiji" / - , 2019, 45-45

Skup
X.Konferencija socijalnih radnika "Drugi i drugačiji"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 9.-11.10.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Napuštanje srednje škole, mladi u riziku, socijalno ulaganje, socijalno mentorstvo
(High school drop out, youth at risk, social investment, social mentoring)

Sažetak
Rano napuštanje srednje škole je složeni proces obilježen međudjelovanjem različitih individualnih, obiteljskih, školskih i socijalnih čimbenika. Ranjivost mladih s iskustvom ranog napuštanja škole se ogleda u smanjenoj mogućnosti zapošljavanja te većim rizikom od siromaštva i socijalne isključenosti što dovodi do toga da su mladi koji napuste školovanje češće korisnici sustava socijalne skrbi. Cilj istraživanja je steći uvid u načine na koje mladi interpretiraju svoja obrazovna iskustva i životne okolnosti koji su prethodili njihovom napuštanju srednje škole. Istraživanje je provedeno kao dio projekta FEHAP kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost. Korištena je metoda polustrukturiranog intervjua na uzorku od 20 mladih u dobi od 16 do 20 godina s iskustvom prekida srednje škole. Rezultati istraživanja ukazuju na četiri skupine mladih ovisno o činiteljima koji su prethodili njihovom prekidu srednje škole: 1) mladi s niskim školskim postignućem, 2) mladi s internaliziranim problemima, 3) mladi s eksternaliziranim problemima i 4) mladi s iskustvom nepovoljnih životnih događaja. Prisutne su razlike između djevojaka i mladića u čimbenicima koje povezuju sa svojim napuštanjem srednjoškolskog obrazovanja, pri čemu djevojke opisuju iskustva vršnjačkog nasilja, depresivnosti i nepovoljnih životnih događaja, dok mladići opisuju eksternalizirane probleme te školske čimbenike. Rezultati upućuju na potrebu za preventivnim programima ranog prepoznavanja učenika u riziku od napuštanja školovanja te za intervencijama koje su usmjerene na specifične potrebe pojedinih subskupina mladih u riziku od napuštanja školovanja. U raspravi će biti problematizirane mogućnosti razvijanja modela socijalnog ulaganja u usluge za mlade te uvođenja socijalnog mentorstva u sustav socijalne skrbi usmjeren na mlade u riziku od napuštanja školovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (Marina Ajduković, )

Ustanove
Pravni fakultet, Zagreb