Crowdfunding modeli (CROSBI ID 270236)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ribić, Damir ; Suk, Dominik
hrvatski
Crowdfunding modeli
U suvremenim uvjetima poslovanja s bržim protokom informacija i napretkom tehnologije, značajno se povećao broj ideja za poslovne pothvate pa je tako i značajno porastao broj novoosnovanih tvrtki. Svaki start-up, koliko god jedinstvena bila poslovna ideja, zahtijeva određeno financiranje za svoj početak. Određeni broj poduzetnika ima financijska sredstva i tu je situacija jednostavna. Značajno veći broj poduzetnika početnika ipak nema dovoljno vlastitih financijskih sredstava za početak svog poduhvata te moraju pronaći izvore sredstava financiranja. Dok se u komercijalnim bankama veoma rijetko žele upuštati u takvu vrstu rizika financirajući pothvate koji se nisu afirmirali i dokazali svoju opstojnost na tržištu, poduzetnici početnici morali su koristiti alternativne načine financiranja. U takvim slučajevima osmišljen je izrazito povoljan i jednostavan način pribavljanja potrebnih financijskih sredstava - crowdfunding. Cilj rada je dati prikaz nastanka i razvoja ovakvog modela financiranja novih poslovnih pothvata te pothvata koji su u nekoj od kasnijih faza svoga životnog ciklusa. Prikazani su različiti oblici crowdfundinga te web platforme putem kojih se može realizirati ovakvo financiranje. Rad ukazuje na različite prednosti i nedostatke ovakvog modela, koji model je prikladan u kojoj fazi životnog ciklusa poduzeća te koji je potencijalan smjer daljnjeg razvoja ovakvog načina pokretanja i razvijanja poslovnog pothvata u budućnosti.
crowdfunding, modeli crowdfundinga, životni ciklus poduzeća
nije evidentirano
engleski
Crowdfunding models
nije evidentirano
crowdfunding, crowdfunding models, company life cycle
nije evidentirano