Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju (CROSBI ID 430701)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Zimaj, Donika
Ražnjević Zdrilić, Marijana
hrvatski
Moć i vodstvo u poslovnom komuniciranju
Pitanje moći i vodstva u poslovnom komuniciranju je zaintrigiralo mnoge teoretičare koji su istraživali i analizirali ovo područje. Vodstvo i moć su pojmovi koji se javljaju još u doba grčkih filozofa. Moć je pojam koji, poput vodstva, ima brojne definicije, a jedna od njih je da je to sposobnost pojedinca ili skupina da potaknu ili utječu na vjerovanja ili djelovanja drugih pojedinaca ili skupina. Postoji pet izvora moći, a to su: legitimna, nagradna, prisila, stručna i pripisana. Razvile su se brojne teorije vodstva. Jedna od prvih teorija, koja nikad nije bila empirijski dokazana, je bila teorija velikih ljudi ili teorija osobina. Ona je tvrdila da se čovjek rađa kao vođa na temelju svojih fizičkih i psihičkih karakteristika. Nakon istraživanja osobina, teoretičari su se okrenuli istraživanju ponašanja vođe. Bihevioralni pristup ima više stilova vodstva. Na kraju se razvila i kontingencijska teorija koja je uvela i situacijski čimbenik u definiranju stilova vodstva. Suvremeni pristup vodstva objedinjuje sve teorije, uzimajući u obzir sve faktore. Tijekom vremena su se razvili još neki pristupi. Neki od njih su pristupi temeljni na vještinama, timsko vodstvo, teorija razmjene između vođe i članova i psihodinamski pristup. Unatoč tome što su se u početku miješali pojmovi vodstvo i menadžment, s vremenom je objašnjena i definirana razlika između njih. Menadžment je širi pojam od vodstva jer je vodstvo samo jedna od funkcija menadžmenta. Žene su se ranije borile s preprekama staklenog stropa, koji ih je sprječavao u penjanju na vodeće pozicije. Istraživanjima se pokušalo objasniti koji je razlog tome. Unatoč poteškoćama, neka istraživanja pokazuju da su žene bolje vođe od muškaraca. Etičnost se pojavljuje u svim sferama života pa tako i u moći i vodstvu. Postoje načela koja vođu čine uspješnima i etičnima. Tema ovog završnog rada zaključena je primjerima dobrog vodstva u svijetu, kojima se objedinjuje sve o čemu se pisalo u prethodnim poglavljima.
poslovna komunikacija, moć, vodstvo, etika
nije evidentirano
engleski
Power and Leadership in Business Communication
nije evidentirano
business communication, power, leadership, ethics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
07.10.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Zadar