Pojam slobode u pedagoškim djelima Paola Freirea i Ivana Illicha (CROSBI ID 430675)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Rakić, Lea
Koludrović, Morana
hrvatski
Pojam slobode u pedagoškim djelima Paola Freirea i Ivana Illicha
Povezanost odgojno-obrazovnih sustava s tržištem rada nezaobilazna je tema razvoja odgojno-obrazovnih sustava, a posebno je intenzivirana u suvremeno doba. Poslodavci traže dokaze o pohađanju i završetku obrazovnih programa, društveni status formira se posjedovanjem obrazovnih titula, plaće koreliraju završenom stupnju obrazovanja i slično. Ta veća „uloga“ obrazovanja postupno je podizala pitanje kvalitete istog, što se pokazalo kao plodno tlo za razne pedagoške teoretičare i svojevrsne revolucionare misli. Upravo su Paolo Freire i Ivan Illich diljem svijeta prepoznati kao gorljivi zagovaratelji slobode u obrazovanju te su njihove vizije poslužile kao misli vodilje koje su oblikovale ovaj rad. Ovaj završni rad proučava (ne)postojanje slobode u postojećim odgojno-obrazovnim sistemima i otkriva njihove nedostatke zbog istog s posebnim osvrtom na djela, a potom i naslijeđa Ivana Illicha i Paola Freirea. Analizom njihovih djela i druge literature koja se bavi problematikom slobode u sustavu odgoja i obrazovanja zaključeno je da manjak, a posebno potpuna oduzetost slobode ima izrazito negativan učinak na cjelokupno obrazovanje i sve njegove sudionike ostavljajući trajne posljedice ne samo na obrazovanje nego i društvo u cijelosti.
manipulacija, potlačenost, sloboda, obrazovanje, odgoj
nije evidentirano
engleski
Concept of freedom in pedagogical work of Paolo Freire and Ivan Illich
nije evidentirano
manipulation, oppression, freedom, education, upbringing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
26.04.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split