Komunikacijski obrasci prisutni u rješavanju vršnjačkih sukoba u Dječjem vrtiću Maslačak (CROSBI ID 430648)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Pranjić, Anđela
Varga, Rahaela
hrvatski
Komunikacijski obrasci prisutni u rješavanju vršnjačkih sukoba u Dječjem vrtiću Maslačak
Da bi dijete funkcioniralo u odgojno – obrazovnoj potrebna mu je komunikacija s drugim sudionicima koji se nalaze u njegovom neposrednom okruženju u kojem će ono steći za život potrebne socijalne vještine. Djeca se rađaju kao prosocijalna bića i od rođenja su usmjerena socijalnim signalima, a odgajateljice su te koje stvaraju kontekst u kojem će se odvijati značajna interakcija među djecom. Važno je naučiti rješavati sukobe nenasilnim putem tj. komunikacijom riješiti problem. Tijekom nenasilnog rješavanja sukoba, dijete također spoznaje vlastite vrijednosti. Sukobi se rješavaju samostalno ili uz intervenciju drugih. Odgojitelje djeca percipiraju kao osobe koje će im pomoći riješiti međuvršnjačke sukobe te kao osobe od kojih će dobiti podršku. Sistematizacijom i klasifikacijom podataka prikupljenih opažanjem i zabilježenih u primijenjenom protokolu promatranja konstruiranim za potrebe ovog rada utvrđeno je da u promatranoj odgojno – obrazovnoj skupini prevladavaju nepoželjni komunikacijski obrasci. Dobiveni rezultati sugeriraju potrebu odgojnog djelovanja u promatranoj odgojno – obrazovnoj skupini kako bi se broj nasilnih fizičkih i verbalnih napada smanjio.
dijete, socijalne vještine, komunikacija, odgojitelji, komunikacijski obrasci
nije evidentirano
engleski
Communication patterns used for peer conflict resolution in the kindergarten Maslačak
nije evidentirano
child, social skills, communication, educators, communication patterns
nije evidentirano
Podaci o izdanju
26
12.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Slavonski Brod