Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mobilnost i vidljivost visokog učilišta (CROSBI ID 682521)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Prskalo, Ivan Mobilnost i vidljivost visokog učilišta // MOBILITY BOOK OF SELECTED PAPERS OF THE HUNGARIAN LANGUAGE TEACHER TRAINING FACULTY´S SCIENTIFIC CONFERENCES / Ivanović, Josip ; Borsos, Éva ; Horák, Rita et al. (ur.). Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2019. str. 495-502

Podaci o odgovornosti

Prskalo, Ivan

hrvatski

Mobilnost i vidljivost visokog učilišta

Usmjerenost na drugoga sigurno ima utemeljenje u ljudskoj značajki socijalnoga bića pa je jasno da usmjerenost prema drugima postaje i ostaje uvjet razvoja ali i samog opstanka. Različiti su razlozi nagnali naše praočeve na putovanja počevši od ekonomskih, vojnih do onih najplemenitijih duhovnih i znanstvenih. Suvremeni svijet se ne razlikuje mnogo od onog drevnog s tim da je današnji čovjek mogućnost mobilnosti ojačao tehničkom, industrijskom i informatičkom revolucijom. Akademska mobilnost je prisutna u početku putem nesustavnih oblika. Školovanje u udaljenim krajevima i inozemstvu vezano je za određeni obrazovni profil koji se najčešće nije mogao steći u okružju. Međutim, institucionalna mobilnost u Europskom okružju svoj puni zamah doživljava Bolonjskom deklaracijom koja podrazumijeva stvaranje jedinstvenog europskog visokoobrazovnog prostora temeljenog na sustavu lako prepoznatljivih obrazovnih stupnjeva, obrazovni sustav u dva ciklusa, uvođenje jedinstvenog ECTS bodovnog sustava, a posebno treba naglasiti promicanje akademske mobilnosti studenata i nastavnika što bi povećalo kvalitetu i naglasilo europsku dimenziju sustava. Ovdje se želio dati prikaz mogućih oblika mobilnosti visokoškolske ustanove kroz primjer Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i samog Sveučilišta u Zagrebu temeljem službenih podataka o ostvarenoj mobilnosti. Podaci ukazuju kako je studentska mobilnost nailazila na određene zapreke, kojih je danas sve manje. Nastavnička mobilnost je za organiziranje, nešto manje tehnički zahtjevna ali je jednako značajna jer osigurava transfer iskustava i odlazećih profesora ali i visokih učilišta domaćina. Značajan prostor za mobilnost nalazi se u nakladničkoj djelatnosti učilišta te nakladi znanstvenih časopisa, značajnog generatora posredne mobilnosti. U obrazovanju učitelja je mnogo različitih područja koja trebaju biti pokazana pred mnogo širim prostorom od lokalne zajednice, države pa i kontinenta. Inicijative kao što su umjetničke izložbe, glazbeni nastupi i sportska natjecanja ne bi trebale biti ograničene na prostor kolegija i fakulteta, a postaju značajnim čimbenikom mobilnosti.

mobilnost, učiteljsko učilište, Bolonjski proces, naklada, sport, umjetnost

nije evidentirano

engleski

Mobility and visibility of higher education institutions

nije evidentirano

mobility, teacher education institution, Bologna process, publishing, sport, arts

nije evidentirano

Podaci o prilogu

495-502.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

MOBILITY BOOK OF SELECTED PAPERS OF THE HUNGARIAN LANGUAGE TEACHER TRAINING FACULTY´S SCIENTIFIC CONFERENCES

Ivanović, Josip ; Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt

Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu

978-86-87095-87-8

Podaci o skupu

13. međunarodna znanstvena konferencija ; 8. međunarodna metodička konferencija ; 6. konferencija „IKT u obrazovanju” Mobilnost

ostalo

17.10.2019-19.10.2019

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Kineziologija