Organizacijska kultura u poslovnom komuniciranju (CROSBI ID 430584)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Moravski, Andrea
Ražnjević Zdrilić, Marijana
hrvatski
Organizacijska kultura u poslovnom komuniciranju
Kultura u svome najširem značenju označava uzgoj određenog materijala, a u užem značenju odnosi se na nedjeljivi dio čovjeka u kojem se on ostvaruje. Temeljni elementi kulture dijele se na kognitivne i simboličke elemente. Organiziranje se smatra jednom od temeljnih odrednica društva koje je neophodno za funkcioniranje zajednice, društva te i poslovne organizacije. Da bi bilo koja organizacija mogla opstati i održati se, potrebna je komunikacija. Organizacijska kultura mnogoznačan je pojam koji u svojoj suštini predstavlja sredstvo uz pomoć kojeg se određena organizacija razlikuje od drugih organizacija te uključuje vrijednosti koje posjeduju njezini članovi. Mnogobrojne su funkcije organizacijske kulture, od kojih se ističu postavljanje norma i vrijednosti kojima organizacija teži, određivanje pravila te načina na koji će se zaposlenici odnositi jedni prema drugima. Nadalje, sve ono što u poslovnom smislu ima određeno značenje za djelatnike organizacije odnosi se na simbolički značaj kulture. Simboli predstavljaju određene znakove koji za pojedince u poduzeću imaju određeno značenje. Prilikom provođenja organizacijskih promjena veliku ulogu ima i snaga organizacijske kulture u poduzeću jer ona ohrabruje ili sputava zaposlenike da se lakše nose s novonastalim promjenama. Osim na zaposlene, kultura također ima utjecaj i na formiranje strategije te postoji velika međuovisnost između organizacijske kulture i strategije. Za dobro funkcioniranje organizacijska kultura vrlo je bitna. Za uspješno provođenje etike od velikog je značaja dobro promišljanje i donošenje odluka koje su u skladu s etičkim načelima te potpora vrhovnog menadžmenta u donošenju i provođenju etičkog kodeksa. Različite faze u razvoju organizacijske kulture zahtijevaju različite oblike organizacijske kulture. Promjene nastaju zbog utjecaja vanjskih i unutarnjih čimbenika, ali također i sve dinamičnijih događanja u okolini koji zahtijevaju prilagodbu. Jaka i prepoznatljiva organizacijska kultura doprinosi stvaranju pozitivne slike poduzeća te pomaže organizaciji da lakše ostvari svoje ciljeve. Odabir organizacijske kulture uvijek mora biti u skladu sa strategijom te mora potpomagati njezino provođenje. Osim odabira bitno je i održavanje organizacijske kulture, koje se najbolje provodi preko zaposlenih. Osnovna načela Weberova modela birokracije, koja između ostalog podrazumijevaju nepristranost pri poslovanju, jasno određen hijerarhijski ustroj, specijalizaciju zadataka i drugo, ne mogu se pronaći u hrvatskoj birokraciji koju uglavnom karakterizira korupcija. Nove i suvremene organizacijske kulture naglasak stavljaju na timski rad i zajedništvo, a na organizacijsku kulturu jak utjecaj imaju i aktualni trendovi koji mijenjaju unutarnju i vanjsku organizacijsku okolinu. Okolina je nestabilna te se brzo mijenja što zahtijeva sposobnost brze prilagodbe poduzeća, a sve se više cijene kreativnost, inovacije i sl. U budućnosti će se poduzeća fokusirati na formiranje manjih organizacijskih oblika i na povećanje prilagodljivosti. Razvoj tehnologije olakšat će funkcioniranje organizacije te doprinijeti lakšem obavljanju zadataka.
kultura, organiziranje, komunikacija, informacija, norme i vrijednosti, organizacijska promjena, strategija, etika, organizacijska kultura, okolina, prilagodba, tehnologija.
nije evidentirano
engleski
Organisation Culture in Business Communication
nije evidentirano
culture, organisation, communication, information, rules and values, organizational change, strategy, etichs, organizational culture, enviroment, ajustment, tehnologie.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
01.10.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Zadar