Ishodi i utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na učenika, učitelja i školu (CROSBI ID 682407)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vidulin, Sabina
hrvatski
Ishodi i utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na učenika, učitelja i školu
Nastava glazbene kulture kao formalni nastavni predmet u hrvatskom školstvu ima svoju dugu povijest, a mijenjala se u odnosu na političke, vjerske, tehnološke uvjete koji su se reflektirali na njezinu programsku i sadržajnu strukturu. Krajem pedesetih godina 20. stoljeća u Hrvatskoj je zaživjela ideja obogaćenja školskog kurikuluma aktivnostima koje su u značajnoj mjeri doprinijele njezinom osuvremenjivanju. Aktivnosti koje su u početku bile poznate pod nazivom slobodne aktivnosti učenika danas suvereno ostavljaju svoj trag i pečat kao slobodna i otvorena forma pod nazivom izvannastavne aktivnosti. Namjera je autorice ukazati na vrijednost i važnost provođenja izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školi, prikazati mogućnosti, radove i dostignuća učenika hrvatskih osnovnih škola te obrazložiti razloge za njihovo uvođenje u strukturu škole. U posljednjem desetljeću, otkad se potiče interdisciplinarno povezivanje sadržaja u izvannastavnim aktivnostima, njihove su prednosti još i veće, a djelovanje na učenika višestruko. Približavanje škole potrebama učenika te suradnja školskih i izvanškolskih dionika, dobrovoljan odabir aktivnosti prema vlastitom opredjeljenju i želji, aktivno i produktivno sudjelovanje u kulturi, poticanje kreativnosti i kritičkog mišljenja, samo su neke od dobrobiti izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Briga za budućnost treba nas neprestano poticati u traženju novih rješenja kako bismo unaprijedili glazbenu nastavu. Jedno od takvih rješenja je i uspostava izvannastavnih glazbenih aktivnosti koje će putem glazbenih područja: pjevanje, sviranje, ples, stvaralaštvo itd. doprinijeti boljim glazbenim kompetencijama učenika, prepoznatljivosti škole i kulturno-umjetničkim projektima na korist društvene zajednice.
osnovna škola, učenik, interdisciplinarnost, kompetencije, izvannastavne glazbene aktivnosti.
nije evidentirano
engleski
The outcomes and influence of extracurricular music activities on the pupil, teacher and school
nije evidentirano
compulsory school, pupils, interdisciplinarity, competences, extracurricular music activities.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
43-58.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Muzička pedagogija: izazov, inspiracija i kreacija
Marković, Vedrana ; Martinović Bogojević, Jelena
Cetinje: Muzička akademija u Cetinju
978-9940-9540-7-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096