Potencijali naprednih tehnologija za razvoj novih mentalnih modela u digitalnom prostoru (CROSBI ID 682293)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mraović, Branka
hrvatski
Potencijali naprednih tehnologija za razvoj novih mentalnih modela u digitalnom prostoru
Svrha: U ovom radu daje se primjer korisnosti sustava Moodle za razvoj kritičkog mišljenja u procesu nastave koja ima za cilj podučiti buduće inžinjere, studente tehničkog fakulteta vještinama kreiranja i vođenja diskursa u virtualnim komunikacijama i interakcijama. U radu je predstavljen autorski forum „Studenti pitaju … studenti sami odgovaraju“ koji je prof.dr.sc. Branka Mraović, pročelnica Katedre za organizacijsku teoriju i menadžment na Geodetskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu kreirala u ak. god. 2008./2009. kao longitudinalni nastavni projekt u okviru kolegija „Informacijsko društvo“ i „Uvod u menadžment“ na međunarodnoj sveučilišnoj mreži Moodle. U fokusu analize je rad foruma u zimskom semestru ak. god. 2018./2019. koji se odvijao u okviru sadržajne platforme kolegija „Informacijsko društvo“ u dvije dimenzije: „E-učenje kroz natjecanje studenata“ i „E-konzultacije profesora sa studentima“. Teorijsko-metodološki pristup i dizajn: Razvoj naprednih tehnologija, osobito Web 2.0 (socijalni mediji) i Web 3.0 (semantički Web), te Web 4.0 - Internet stvari (IoT) otvara ogromne mogućnosti za Vlade, kompanije, institucije i građane. Međutim, da bi se potencijali koje pružaju entiteti koji nisu ljudi pretvorili u istinske koristi za ljude potrebni su novi mentalni modeli ljudi, pri čemu se od obrazovnih sustava i akademske zajednice očekuje da odigraju ključnu ulogu u ovim radikalnim transformacijama našeg života, rada i načina razmišljanja. Forum je pokrenuo ogromnu pozitivnu energiju studenata Geodetskog fakulteta, debate su se najviše zahuktavale vikendima navečer. Specifičnost foruma jest da to nije chat room, nego edukativni forum koji ima za prvenstveni cilj pomoći studentima da se nauče inteligentnom i fokusiranom pretraživanju internetskih izvora. Odatle, ovaj forum je recenzirani nastavni prostor. Studenti su najprije pod mentorstvom profesorice odabrali teme i napisali eseje, a zatim su, tragom pitanja što su ih postavili autori eseja, njihovi kolege odgovarali na esej, ali su pritom opskrbljivali sve sudionike u forumu s novim e-izvorima i referencama, što im je omogućilo da uče jedni od drugih i dijele informacije. Važan zadatak foruma je vježbanje u timskom radu, dijeljenju znanja, tolerantnom dijalogu i razumijevanju različitosti u multikulturološkom okruženju. Imajući u vidu činjenicu da u digitalno doba znanje iziskuje neprekidno umrežavanje, studenti su pod mentorstvom profesorice Mraović u okviru kolegija informacijsko društvo kreirali online eseje o sljedećim temama: Bolonja iz studentske perspektive ; Zašto mladi odlaze? ; Misija interneta ; Roboti umjesto ljudi? ; Tko sam ja? ; Tehnologija i zdravlje ; Tehnološki razvoj i produktivnost ; Koja financijska kriza? ; Jesmo li sami u svemiru? ; Ulazak RH u EU ; Komasacija poljoprivrednog zemljišta ; Spajanje Katastra i Zemljišne knjige ; Softveri otvorenog koda ; Geodeti i EU. Važan korak u razvoju koncepta foruma „Studenti pitaju … studenti sami odgovaraju“ bio je i forum u okviru kolegija „Uvod u menadžment“ u ak. god. 2014./15. Debatne teme tog foruma bile su: Budućnost profesija u geodeziji ; Implikacije zakona o bespilotnim letjelicama po ključne dionike ; Strategija razvoja geodetske djelatnosti ; Jesu li žene bolji rukovoditelji od muškaraca? Primjena: Inovacije u radu foruma u ak. god. 2018./2019. odnose se na motiviranje studenata za E-konzultacije sa profesoricom koje imaju za cilj nadogradnju i modernizaciju sustava ocjenjivanja. Studenti 3. semestra preddiplomskog studija Geodezije i geoinformatike bili su aktivno involvirani u proces evaluacije svog rada na forumu tako što im je putem sustava Merlin omogućeno da glasaju i biraju: 1. najbolji post na forumu ; 2. najbolju repliku ; 3. najbolji tim i 4. najbolju grupu. Ovaj oblik E-konzultacija nastavnika sa studentima predstavlja inovaciju u formiranju konačne ocjene na ispitu tako što se studente potiče da kroz natjecanje timova, pojedinaca i seminarskih grupa razvijaju vještine emocionalnog menadžmenta kao što su natjecateljski duh, inovativnost, grupna kohezija, vodstvo i individualnost, ali i anticipiraju odgovornost za procjenu rada drugih. Doprinos i originalnost rada: Na tragu Bolonjskog procesa koji stavlja studenta u središte nastavnog procesa, doprinos ovog projekta i njegova originalnost ogleda se u četiri ključne dimenzije: 1. projekt foruma omogućuje studentu aktivan angažman u kreiranju nastavnih sadržaja i odabira tema ; 2. projekt foruma omogućuje učenje kroz diskurs o živim primjerima iz prakse (tvrtke, institucije, međunarodne organizacije, mediji). Kao pomoć za pronalaženje primjera za potrebe online eseja i komentara studentima su pružene brojne poveznice na Merlin stranici kolegija „Informacijsko društvo“ ; 3. student je aktivno involviran u proces provjere znanja kao kontrolni akter i važna pomoć nastavniku ; 4. forum potiče studente na timski rad i diobu znanja u procesu učenja. Budući rad: U budućem radu autorica namjerava testirati ovaj forum kao alat prevladavanja kulturoloških zapreka u procesu učenja i diobe znanja. Ključne riječi: Napredne tehnologije ; virtualne komunikacije ; mentalni modeli ; diskurs ; dioba znanja ; digitalni prostor.
Napredne tehnologije ; virtualne komunikacije ; mentalni modeli ; diskurs ; dioba znanja ; digitalni prostor.
nije evidentirano
engleski
The potentials of the advanced technologies for the development of the new mental models in the digital space
nije evidentirano
Advanced technologies ; virtual communications ; mental models ; discourse ; knowledge sharing ; digital space.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Deveta konferencija MoodleMoot Hrvatska
Podaci o skupu
Deveta konferencija MoodleMoot Hrvatska
predavanje
07.06.2019-07.06.2019
Zagreb, Hrvatska