Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Economic Importance and Environment of the Multipurpose Danube-Sava Canal (CROSBI ID 98051)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Marušić, Josip Economic Importance and Environment of the Multipurpose Danube-Sava Canal // Suvremeni promet, 22 (2002), Special Issue; 66-71-x

Podaci o odgovornosti

Marušić, Josip

hrvatski

Economic Importance and Environment of the Multipurpose Danube-Sava Canal

Kako u prethodnoj, tako je i po novoj studijskoj i projektnoj dokumentaciji potvrđena potreba i opravdanost izgradnje VKDS zbog sljedećih gospodarskih značenja: skraćenje plovnog puta iz Save u smjeru srednje i zapadne Europe za 417 km, a u smjeru istočne Europe za 85 km ( u cilju racionalnijeg prometnog i gospodarskog povezivanja Podunavlja i Jadrana), stvaranje uvjeta za poboljšanje stupnja površinske odvodnje na 173.000 ha, izgradnje hidromelioracijskih sustava podzemne odvodnje na 44.000 ha, te navodnjavanja 38.000 ha poljoprivrednih površina na slivu Vuke, Bosuta i Biđa - a to je preduvjet za uspješniji razvoj poljoprivredne proizvodnje. Također je važno značenje VKDS za oplemenjivanje malih voda Vuke, Bosuta i Biđa, osiguranje tehnološke vode za gospodarske djelatnosti, urbani razvoj gravitirajućih naselja, održavanje vodnog režima prema zahtjevima vodnog režima šumske vegetacije, te za razvoj ribogojstva i športske aktivnosti kao i rekreaciju na vodi. Po rješenju Državne uprave za zaštitu prirode i okoliša iz 1999.godine utvrđuje se da je projekt VKDS prihvatljiv za okoliš te se daje prijedlog da se izda odobrenje ostvarenju projekta uz primjenu mjera zaštite okoliša. Predlažu se mjere zaštite okoliša kod pripreme i gradnje VKDS koje obuhvaćaju praćenje površinskih i podzemnih voda, flore i faune, te poljoprivrednih tala.U skladu s tim započeti su poslovi na programu monitoringa površinskih i podzemnih voda, te šumskih ekosustava u cilju ostvarenja minimalnog utjecaja VKDS na gravitirajući okoliš. U cilju zaštite vodoopskrbnog crpilišta budućeg regionalnog vodovoda posavskog dijela istočne Slavonije, trasa VKDS je duža za 2, 5 km u odnosu na projektna rješenje iz 1965. i 1985. godine.

promet; okoliš; kanal Dunav-Sava

nije evidentirano

engleski

Economic Importance and Environment of the Multipurpose Danube-Sava Canal

nije evidentirano

traffic; environment; Danube-Sava Canal

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (Special Issue)

2002.

66-71-x

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Građevinarstvo