Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj čitalačkih navika djece školske dobi na širinu vokabulara (CROSBI ID 430486)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kantoci, Elizabeta Utjecaj čitalačkih navika djece školske dobi na širinu vokabulara / Banek Zorica, Mihaela ; Dobrić, Arnalda (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Kantoci, Elizabeta

Banek Zorica, Mihaela ; Dobrić, Arnalda

hrvatski

Utjecaj čitalačkih navika djece školske dobi na širinu vokabulara

Ovaj rad proučava povezanost čitalačkih navika i znanja vokabulara. Rad je podjeljen na teorijski i istraživački dio. Teorijski dio podjeljen je na tri dijela. Prvi dio govori o važnosti čitanja u ranoj dobi kao predskazivaču kasnijih čitalačkih navika, o načinima čitanja u 21. stoljeću, o čitalačkim navikama hrvatskih građana i načinima na koje se pokušava potaknuti građane da čitaju više. Drugi dio bavi se vrstama vokabulara, važnosti učenja vokabulara u ranoj dobi i načinima obogaćivanja vokabulara. Vokabular se obogaćuje čitanjem što upućuje na treći dio teorijskog dijela rada koji govori o učenju riječi uz pomoć konteksta te o vrstama konteksta kroz koje se uče nove riječi. Istraživanjem se željelo saznati postoji li kod djece povezanost između čitalačkih navika i znanja vokabulara. Uključeno je 37 učenika sedmih razreda koji su ispunjavali anketu o čitalačkim navikama, a zatim i test koji je ispitivao njihovo znanje vokabulara na 18 riječi koje su pronađene u popularnim dječjim knjigama, ali i čitankama za peti, šesti i sedmi razred. Test znanja vokabulara ispitivao je receptivno i ekspresivno znanje riječi pa su prema stupnju poznavanja određene riječi za svaki odgovor dodjeljivani bodovi. Rezultati su pokazali veliku nezainteresiranost djece za čitanje knjiga, a sukladno tome i veliko nepoznavanje riječi koje su bile ispitivane testom. Maksimalan broj bodova na testu poznavanja riječi bio je 54. Očekivalo se da će ispitanici u prosjeku poznavati značenje polovice od ukupnog broja riječi (27 bodova), a ispostavilo se da je najveći ostvareni broj bodova bio 33, što je tek nešto više od očekivanog prosjeka, dok je najmanji ostvareni broj bodova bio 2. Ipak, ispitanici koji su ostvarili najviše bodova na testu, u anketi su naveli kako vole čitati ili su barem nešto čitali u slobodno vrijeme. Rezultati testa poklapaju se sa školskim ocjenama. Najbolje rezultate ostvarili su odlikaši, zatim vrlo dobri učenici, a onda učenici koji prolaze s ocjenom dobar.Većina ispitanika navela je kako ih kod kuće potiču da čitaju više knjiga ili bar lektiru, a oni učenici čiji roditelji čitaju, uglavnom i sami vole čitati.

čitanje, vokabular, kontekst, povezanost čitanja i vokabulara, učenje riječi iz konteksta

nije evidentirano

engleski

Influence of reading habits on elementary school student's vocabulary knowledge

nije evidentirano

čitanje, vokabular, kontekst, povezanost čitanja i vokabulara, učenje riječi iz konteksta

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

10.06.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Informacijske i komunikacijske znanosti