Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije (CROSBI ID 430484)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mičija Palić, Martina Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije / Davidović, Dalibor (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2019

Podaci o odgovornosti

Mičija Palić, Martina

Davidović, Dalibor

hrvatski

Pijanistice zagrebačke sredine s kraja 19. i u prvoj polovini 20. stoljeća u svjetlu suvremenoga pijanizma i glasovirske pedagogije

Autorica razmatra udio i ulogu pijanistica u početnim stadijima razvoja pijanizma u zagrebačkoj sredini. Teorijski okvir od kojega rad polazi feministička su muzikološka istraživanja, napose ona čija je namjera proširiti vidno polje discipline kako bi se uključile žene. Budući da su znanstvena istraživanja pijanizma u zagrebačkoj sredini još uvijek rijetka, ovaj rad donosi prikaz povijesti pijanizma u navedenu razdoblju, raščlanjujući je u tri etape: od pojave instrumenata s tipkama do osnutka klavirne učione glazbene škole Hrvatskoga glazbenoga zavoda 1872. godine, od 1872. do osnutka Muzičke akademije u Zagrebu 1920. godine i naposljetku od 1920. do 1945. godine, u razdoblju obilježenome pedagoškom djelatnošću rodonačelnika Zagrebačke pijanističke škole Svetislava Stančića i prvih generacija njegovih diplomanada i diplomandica. Istraživanje se temelji na proučavanju dostupnih primarnih izvora, prije svega ostavština pijanistica, kao i relevantnih sekundarnih izvora. Zastupljenost pijanistica kao nastavnica i učenica u glazbeno- obrazovnome sustavu, a potom i u javnoj koncertnoj djelatnosti, analizira se kvantitativno, a individualna postignuća pojedinih pijanistica istražuju se kvalitativno prateći nekoliko kriterija: njihovo obrazovanje kao ishodište pijanističke djelatnosti, utjecaj pojedinih europskih pijanističkih škola na njihovo pijanističko formiranje, opseg i karakter njihove koncertne djelatnosti, opseg i karakter njihova pedagoškoga rada i naposljetku posebnosti poput redaktorskoga rada ili vođenja glazbeno-obrazovnih ustanova. Rezultati istraživanja pokazuju nezaobilazan utjecaj pijanistica na razvoj hrvatskoga pijanizma u navedenu razdoblju, unatoč društvenim okolnostima koje nisu bile naklonjene intelektualnom i javnom umjetničkom djelovanju žena toga vremena.

pijanizam, pijanistice, Zagrebačka pijanistička škola, glazbena škola Hrvatskoga glazbenog zavoda, Muzička akademija u Zagrebu, glazbena kultura 19. stoljeća, glazbena kultura 20. stoljeća, feminističke studije.

nije evidentirano

engleski

Female Pianists of Zagreb Environment at the End of 19th and in the first Half of the 20th Century, in the Light of Contemporary Pianism and Piano Pedagogy

nije evidentirano

female pianists, pianism, Zagreb school of pianism, Croatian Music Institute music school, Zagreb Academy of Music, music culture of the 19th century, music culture of the 20th century, feminist studies.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

359

15.10.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Znanost o umjetnosti

Poveznice