Kontrastivni pristup u poučavanju španjolskoga kao stranoga jezika (CROSBI ID 682184)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Petra Špadić
hrvatski
Kontrastivni pristup u poučavanju španjolskoga kao stranoga jezika
Posljednjih je godina u nastavi stranih jezika sve prisutniji kontrastivni pristup. Kontrastivna lingvistika, točnije model kontrastivne analize, u prvom se redu bavio utjecajem prvoga jezika na učenje i usvajanje stranoga jezika, dok se danas provode i istraživanja o ovladavanju drugim ili trećim jezikom. Bitno je istaknuti da najnovija istraživanja potvrđuju da se ovladavanje trećim jezikom ne odvija na isti način kao ovladavanje drugim stranim jezikom. Istraživači su se dosad posebno bavili usporedbom jezika koji pripadaju istoj jezičnoj porodici, primjerice germanskoj, romanskoj ili slavenskoj. U ovom ćemo se izlaganju baviti međujezičnim utjecajem drugih stranih jezika na ovladavanje španjolskim kao stranim jezikom. Poseban je naglasak stavljen na romanske jezike koje su studenti prethodno učili ili uče usporedno sa španjolskim. Osobito nas zanima utjecaj talijanskoga, francuskoga i katalonskoga jezika s naglaskom na međujezični prijenos. Izlaganje se temelji na kratkom istraživanju koje može poslužiti kao podloga daljnjem razvoju tematike i također polazi od osobnog nastavnog iskustva sa studentima španjolskog jezika i književnosti na Sveučilištu u Zadru. Koristeći se analizom pogrešaka, istražit ćemo koji strani jezici i u kojoj mjeri utječu na leksičke pogreške studenata španjolskog jezika. Analizirajući međujezik studenta koji imaju slične karakteristike, koje se ogledaju u njihovoj jezičnoj biografiji, opisat ćemo negativni jezični prijenos. Očekujemo da se jezični prijenos može usporediti sa sličnim strukturama u drugom stranom jeziku. Valja naglasiti kako kontrastivni pristup pozitivno utječe na proces ovladavanja jezikom jer nas upućuje na područje mogućih poteškoća te samim time potiče nastavnika na oblikovanje nastavnog materijala. Smatramo da u duhu višejezičnoga pristupa nastavi stranoga jezika kontrastivni pristup može pridonijeti uspješnosti nastavnoga sata ponajprije motiviranim i aktivnim sudionicima te samim time poboljšati komunikacijsku kompetenciju na stranom jeziku.
kontrastivni pristup, analiza pogrešaka, ovladavanje trećim jezikom, međujezični utjecaj, međujezični prijenos
nije evidentirano
engleski
Contrastive approach in the acquisition of Spanish as a third language
nije evidentirano
contrastive approach, error analysis, third language acquisition, cross-linguistic influence, cross-linguistic transfer
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Kontrastivni pristup u p(r)oučavanju jezika i kulture
predavanje
22.02.2019-23.02.2019
Zagreb, Hrvatska