Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovne i kadrovske karakteristike medijskih djelatnika na formatiranim radijima za mlade u Hrvatskoj (CROSBI ID 682131)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šulentić, Anita ; Vukić, Tijana Obrazovne i kadrovske karakteristike medijskih djelatnika na formatiranim radijima za mlade u Hrvatskoj // Doktorska konferencija Sveučilišta Sjever Mediji i komunikacija - Knjižica sažetaka / Žigo Rosanda, Iva ; Tomiša, M. i Tkalec G. (ur.). Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2019. str. 31-31

Podaci o odgovornosti

Šulentić, Anita ; Vukić, Tijana

hrvatski

Obrazovne i kadrovske karakteristike medijskih djelatnika na formatiranim radijima za mlade u Hrvatskoj

Tradicionalni se radio, pod utjecajem razvoja tehnologije i interneta, postepeno razvija u konvergiran, multimedijalan i formatiran. Pri tome se mijenjaju koncepcije radijskoga programa, organiziraju novi oblici radijskih poduzeća zbog čega se, posljedično, zahtijevaju multidisciplinarne kompetencije novinara i drugih medijskih djelatnika. Istovremeno, dok je radi sve izraženije preferencije mladih da glazbu slušaju na internetu, čime se odmiču od tradicionalnog radijskog medija, Europska radiodifuzna udruga još 2008. godine preporučila stvaranje radijskih postaja isključivo za mlade, prva se u Hrvatskoj otvara tek 2014. Predmet ovog kvalitativnog istraživanja su kadrovska struktura i obrazovne karakteristike novinara i drugih medijskih djelatnika na svim formatiranim komercijalnim radijskim postajama za mlade u Republici Hrvatskoj: Enter-u Zagreb, Extra FM-u i Ultri Split. Cilj rada bio je detaljno istražiti vrste radnih mjesta na takvim konvergiranim postajama, stručnu spremu svih zaposlenika u vidu razine i vrste obrazovanja, vrstu ugovora na osnovi kojeg su zaposleni te potrebu multimedijskih radijskih postaja za profesionalno visokoobrazovanim novinarima. Pri tome je, kao metodološki instrument za prikupljanje podataka, korišten anketni upitnik koji je putem elektroničke pošte upućen direktorima navedenih radijskih postaja. Rezultatima je utvrđeno da preduvjet za dobivanje posla na formatiranom radiju za mlade u Hrvatskoj nije upisan i/ili završen studij koji obrazuje novinare te da se kadrovska struktura takve radijske organizacije razlikuje od tradicionalne. Od ukupno 39 zaposlenih, gotovo polovica (44%) svih medijskih djelatnika u postupku je stjecanja ili je stekla visokoškolsku novinarsku kvalifikaciju, a više od dvije trećine takvih djelatnika (71%) zaposleno je na temelju ugovora o radu. Isto tako, osim što je utvrđeno da na formatiranim radijskim postajama za mlade u Hrvatskoj radi veći broj medijskih djelatnika nego na onim tradicionalnim, takav oblik radijskoga poduzeća kreirao je i desetak novih radnih mjesta.

formatirani radijski program, konvergencija, obrazovanje novinara, radijska postaja za mlade, radio, radno mjesto

nije evidentirano

engleski

Educational and staff characteristics of media employees on formatted radio stations for youth in Croatia

nije evidentirano

formatted radio program, convergence, journalism education, youth radio station, radio, workplace

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-31.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Doktorska konferencija Sveučilišta Sjever Mediji i komunikacija - Knjižica sažetaka

Žigo Rosanda, Iva ; Tomiša, M. i Tkalec G.

Koprivnica: Sveučilište Sjever

978-953-7809-90-4

Podaci o skupu

Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području medija i komunikacije

predavanje

27.09.2019-28.09.2019

Koprivnica, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti