Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija (CROSBI ID 65010)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Džinić, Ivo (Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija // Mediji i medijska kultura. Europski realiteti / Piližota, Vlasta i drugi (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 162-173

Podaci o odgovornosti

Džinić, Ivo

hrvatski

(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija

Temeljni je element govorništva, kako su ga definirali još njegovi antički teoretičari, persuazivnost ili uvjerljivost. Već je pitagorovac Koraks uputio na spomenutu dimenziju, a ona je svoju konsolidaciju doživjela napose kod aristotela i Cicerona čija ju određenja retorike izričito i spominju. danas retorika, kao umijeće usmenog izražavanja sposobno za uvjeravanje, općenito sve više gubi na svojem izvornom značenju, do te mjere da često aludira na ispraznost govorenja i na lažna obećanja, a to pak jasno implicira nedostatak persuazivnosti. U predavanju se želi analizirati prisutnost i narav tog persuazivnog elementa u političkom govorništvu u Hrvatskoj. Pritom će se poći od teze da političko govorništvo sve više zazire od izvorno retorički zamišljene persuazivnosti iz koje, među ostalim i u najvećoj mjeri, mora stajati i govornikova osoba. Takva, često u sebi bezlična ili amorfna persuazivnost, razlogom je da je došlo i do urušavanja ugleda politike kao umijeća bavljenja javnim stvarima, a što se posljedično u najvećoj mjeri očituje u uvjerljivoj bezličnosti ili amorfnosti onih koji te iste političare biraju i onda, nerijetko, godinama i nevoljko slušaju. amorfna persuazivnost političkog govorništva u Hrvatskoj na djelu, s jedne, te persuazivna amorfnost slušatelja i birača, s druge strane, predstavljaju snažan izazov za medije, posebice u pogledu uloge promotora lijepoga govorništva, ali i uloge istinskog korektiva u svrhu adekvatnoga oblikovanja stvarnosti.

Retorika ; persuazivnost ; političko govorništvo ; Hrvatska ; mediji

nije evidentirano

engleski

(Un)persuasiveness of Political Rhetoric in Croatia and the Media Impact

nije evidentirano

Rhetoric ; Persuasiveness ; politics ; Croatia ; Media

nije evidentirano

Podaci o prilogu

162-173.

objavljeno

Podaci o knjizi

Mediji i medijska kultura. Europski realiteti

Piližota, Vlasta i drugi

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2018.

978-953-8181-09-2

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano