Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Društveno odgovorno poslovanje uspješnih kompanija u Hrvatskoj (CROSBI ID 430402)

Ocjenski rad | diplomski rad

Božić, Barbara Društveno odgovorno poslovanje uspješnih kompanija u Hrvatskoj / Jurišić, Jelena (mentor); Kolić Stanić, Matilda (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatski studiji, . 2019

Podaci o odgovornosti

Božić, Barbara

Jurišić, Jelena

Kolić Stanić, Matilda

hrvatski

Društveno odgovorno poslovanje uspješnih kompanija u Hrvatskoj

U korporativnom diskursu danas se sve češće spominje pojam društveno odgovornog poslovanja (u nastavku: DOP). Mnoga istraživanja potvrdila su njegovu poslovnu opravdanost, a istraživači ističu kako je upravo ono postalo alat stručnjaka za odnose s javnošću. Kako bi organizacija poslovala društveno odgovorno njezino vodstvo mora se voditi načelom dvosmjerne komunikacije sa svim dionicima organizacije. Upravo dvosmjernost ima utjecaj na ostvarivanje pozitivne reputacije kompanije i doprinosi kompetitivnoj prednosti poduzeća. Društveno odgovorno poslovanje u svojoj se srži odnosi na odgovornost koju organizacije imaju prema društvu unutar kojeg djeluju. Dakle, može se smatrati pokazateljem kvalitetnog upravljanja jer šalje poruku održivosti. Jasan i dobro vođen korporativni identitet može voditi poželjnoj reputaciji. Upravo zato komunikacija društveno odgovornog poslovanja predmet je proučavanja brojnih teoretičara koji su dokazali da kvalitetna komunikacija ima utjecaj na pozitivnu društvenu promjenu, a samim time na stavove i ponašanje potrošača. Slijedom toga, organizacije danas ne mjere samo ekonomski uspjeh nego i svoj utjecaj na sve interesno utjecajne skupine. Principi za implementaciju društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju su kompleksni, a sve je vidljivije kako i kompanije u Hrvatskoj ulažu u razvoj DOP- a. Tomu u prilog idu brojne inicijative i projekti pokrenuti od strane javnog i poslovnog sektora. Ovaj rad donosi pogled stručnjaka za odnose s javnošću na primjenu prakse DOP-a u svakodnevnom poslovanju te sažima njihova viđenja o odnosu DOP-a s pozitivnom reputacijom i poslovnom uspješnosti kompanije. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom dubinskog intervjua u periodu od travnja do kolovoza 2019. godine na uzorku od 7 subjekata koji predstavljaju namjerni uzorak. Prema rezultatima istraživanja zaključuje se kako je svijest o društveno odgovornom poslovanju među kompanijama u Hrvatskoj u porastu. Aktivnosti na području društveno odgovornog poslovanja još uvijek nisu strateški planirane, ali pri njihovoj provedbi stručnjaci za odnose s javnošću imaju važnu ulogu. Najviše se ulaže u odnose sa zajednicom, a komunikacija aktivnosti društveno odgovornog poslovanja uglavnom je proaktivna. Raste važnost koncepta korporativnog građanstva, a pozornost se pridaje odnosu između dobre reputacije i poslovne uspješnosti.

društveno odgovorno poslovanje ; odnosi s javnošću ; korporativna komunikacija ; reputacija ; poslovna uspješnost ; maloprodaja

nije evidentirano

engleski

Corporate social responsability of successful companies in Croatia

nije evidentirano

corporate social responsibility ; public relations ; corporate communication ; reputation ; business performance ; retail

nije evidentirano

Podaci o izdanju

99

18.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice