Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povećanje upotrebe prirodnog plina u transportu u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 681978)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Karasalihović Sedlar, Daria ; Smajla, Ivan ; Jukić, Lucija Povećanje upotrebe prirodnog plina u transportu u Republici Hrvatskoj // 34. Međunarodni znanstveno-stručni susret stručnjaka za plin - elektronički zbornik cjelovitih radova. Zagreb, 2019

Podaci o odgovornosti

Karasalihović Sedlar, Daria ; Smajla, Ivan ; Jukić, Lucija

hrvatski

Povećanje upotrebe prirodnog plina u transportu u Republici Hrvatskoj

Transportni sektor predstavlja sektor koji značajno doprinosi ukupnim globalnim emisijama stakleničkih plinova te je vrlo važno smanjiti razinu istih kako bi se usporio proces globalnog zatopljenja u svijetu. Prirodni plin smatra se prihvatljivim alternativnim gorivom čijom se primjenom u tranzicijskom razdoblju i relativno kratkom roku najbolje zamijeniti konvencionalna goriva kako bi se smanjio njihov utjecaj na okoliš. Plin je lako dostupan, cjenovno konkurentan te koristi tehnologije koje su već u širokoj primjeni u transportnom sektoru. Osim u cestovnom transportu, sve je češća primjena prirodnog plina u pomorskom i željezničkom prometu. Prirodni plin je moguće koristiti u različitim oblicima i to kao stlačeni prirodni plin (SPP) ili kao ukapljeni prirodni plin (UPP). SPP je prikladniji za laka cestovna vozila dok je UPP primjereniji za primjenu kod teških cestovnih vozila i u pomorskom transportu. Nova pravila Međunarodne pomorske organizacije (engl. International Maritime Organization), čija primjena kreće od 2020. godine, propisuju višestruko manje količine sumpora u gorivu u pomorskom transportu čime se potiče korištenje prirodnog plina koji ima vrlo niske SOX i NOX emisije. Za povećanje primjene plina u transportnom sektoru neophodan je razvoj prateće infrastrukture za opskrbu cestovnih i pomorskih vozila. Republika Hrvatska je usvojila prijedlog Europske komisije o razvoju mreže punionica, ali je krajnji rok za razvoj iste tek 2025. odnosno 2030. godina za pojedine gradove. U navedenim tržišnim uvjetima postavlja se pitanje treba li Republika Hrvatska ciljanim subvencijama, kao npr. za električna vozila, poticati razvoj prirodnog plina kao alternativnog goriva.

transport ; prirodni plin ; emisije stakleničkih plinova ; ukapljeni prirodni plin ; stlačeni prirodni plin

nije evidentirano

engleski

Increasing the use of natural gas in transport in the Republic of Croatia

nije evidentirano

transport ; natural gas ; greenhouse gas emissions ; liquefied natural gas ; compressed natural gas

nije evidentirano

Podaci o prilogu

Tema 7 - rad 5

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

34. Međunarodni znanstveno-stručni susret stručnjaka za plin - elektronički zbornik cjelovitih radova

Zagreb:

Podaci o skupu

34. Međunarodni znanstveno-stručni skup stručnjaka za plin = 34th International Scientific and Expert Meeting of Gas Professionals

predavanje

08.05.2019-10.05.2019

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo