Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu 'Mala škola' (CROSBI ID 430368)

Ocjenski rad | diplomski rad

Malina, Silvija Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu 'Mala škola' / Eva Anđela Delale (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2019

Podaci o odgovornosti

Malina, Silvija

Eva Anđela Delale

hrvatski

Doživljaj roditeljske kompetentnosti majki djece u programu 'Mala škola'

Cilj istraživanja bio je ispitati subjektivan doživljaj roditeljske kompetentnosti (roditeljske samoefikasnosti i zadovoljstva roditeljskom ulogom) majki djece u programu 'Mala škola', čija djeca nisu prethodno socijalizirana u vrtiću te polazeći od modela odrednica roditeljskog ponašanja Jaya Belskoga utvrditi doprinos obilježja majki, socijalne okoline te obilježja djeteta u objašnjavanju roditeljskog doživljaja kompetentnosti majki. Osim toga istražene su i razlike u doživljaju roditeljske kompetentnosti majki čija djeca nisu socijalizirana u vrtiću i majki djece koja su prethodnih godina socijalizirana u vrtiću, obuhvaćenih istraživanjem Jurić (2018). U istraživanju je sudjelovalo 106 majki djece čija su djeca polaznici 'Male škole' u okviru predškolskih skupina triju vrtića grada Zagreba. Korišteni su Upitnik samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća (CORE-OM), Upitnik o dječjem ponašanju – vrlo kratka forma (podljestvica negativne afektivnosti), a prikupljeni su i osnovni sociodemografski podaci. Majke se procjenjuju visoko efikasnima u roditeljskoj ulozi te u prosjeku izražavaju visoko zadovoljstvo ispunjavanjem roditeljske uloge. Provedbom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je ukupno 27% varijance kriterija roditeljske samoefikasnosti pri čemu su statistički značajni percipirana socijalna podrška te negativna afektivnost djeteta. Što majke doživljavaju višu razinu socijalne podrške i manju negativnu afektivnost njihova djeteta veći je majčin doživljaj roditeljske samoefikasnosti. Istim postupkom objašnjeno je 39% varijance zadovoljstva roditeljskom ulogom majki, pri čemu su značajni prediktori opće psihičko stanje majke i negativna afektivnost djeteta. Što su majke manje uznemirene i manja je negativna afektivnost njihovog djeteta iskazuju veće zadovoljstvo svojom roditeljskom ulogom. Majke djece koja su pohađala program 'Mala škola' osjećaju se efikasnijima u roditeljskoj ulozi od majki čija su djeca pohađala vrtić prethodnih godina dok u zadovoljstvu roditeljskom ulogom majki nisu utvrđene značajne razlike.

roditeljska kompetentnost, roditeljska samoefikasnost, zadovoljstvo roditeljskom ulogom

nije evidentirano

engleski

Parental sense of competence in mothers of children in 'Preschool' program

nije evidentirano

parental sense of competence, parental self-efficacy, parental satisfaction, determinants of parenting

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

23.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija, Socijalne djelatnosti