Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1025159

Načela oblikovanja nakladničkog niza


Rizvanović, Nenad
Načela oblikovanja nakladničkog niza // Kultura časopis za teoriju i sociologiju kulture i kulturnu politiku, 50 (2019), 163; 211-221 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Načela oblikovanja nakladničkog niza
(Principles of forming publishing series)

Autori
Rizvanović, Nenad

Izvornik
Kultura časopis za teoriju i sociologiju kulture i kulturnu politiku (0023-5164) 50 (2019), 163; 211-221

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Nakladnički niz, Biblioteka HIT, bestseler, paratekst
(Publication series, Biblioteka HIT, bestseller, paratext)

Sažetak
Nakladnički niz proizvod je različitih razina djelovanja i regulacije književnih, knjižnih, nakladničkih i uredničkih odluka i sadržaja, te kulturalnih procesa povezanih sa čitateljskim praksama, čitateljskim kompetencijama i procesima oblikovanja književne publike. Razlikujemo četiri načela oblikovanja nakladničkog niza: povijesno, uredničko, čitateljsko i paratekstualno. U ovom radu analizirali smo načela oblikovanja nakladničkog niza na primjeru Biblioteke moderneliterature HIT, jedne od sedam beletrističkih nakladničkih nizova objavljivanih u Hrvatskoj između 1968. i 1991. godine. Biblioteka moderne literature HIT (urednik Zlatko Crnković) dominirala je nakladničkom scenom u Hrvatskoj i u Jugoslaviji tokom 1970-tih i 1980-tih u komercijalnom i kvalitetnom smislu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Nenad Rizvanović, (377703)