Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

MIŠLJENJA UČITELJA RAZREDNE NASTAVE O NEKIM ASPEKTIMA PONAŠANJA DJECE RAZVEDENIH RODITELJA (CROSBI ID 429826)

Ocjenski rad | diplomski rad

Veljačić, Mia MIŠLJENJA UČITELJA RAZREDNE NASTAVE O NEKIM ASPEKTIMA PONAŠANJA DJECE RAZVEDENIH RODITELJA / Zloković, Jasminka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2019

Podaci o odgovornosti

Veljačić, Mia

Zloković, Jasminka

hrvatski

MIŠLJENJA UČITELJA RAZREDNE NASTAVE O NEKIM ASPEKTIMA PONAŠANJA DJECE RAZVEDENIH RODITELJA

Razvod braka u današnje je vrijeme postala česta, gotovo pa normalna pojava. No, bez obzira na sve češću pojavu tog fenomena, on je i dalje vrlo stresan za roditelje i djecu. Osim toga, većinom uzrokuje negativne promjene u ponašanju djece. Ovim se istraživanjem upravo to istraživalo. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u nekim aspektima ponašanja (emocionalne reakcije djece, njihova eksternalizirana i internalizirana ponašanja, školski uspjeh i ponašanje na nastavi, odnosi s drugima) djece razvedenih roditelja te važnost uloge učitelja razredne nastave u procesu prilagodbe djeteta na razvod njegovih roditelja. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja razredne nastave iz raznih dijelova Hrvatske. Rezultati su pokazali kako razvod nije uzrokovao promjene u eksternaliziranim ponašanjima i školskom uspjehu djece razvedenih roditelja i njihovom ponašanju na nastavi, a uzrokovao je u dijelu emocionalnih reakcija (strah), internaliziranih ponašanja (plašljivost) te odnosa s drugima (povlačenje u sebe). Osim toga, dob, spol, prisutnost nasilja u obitelji za vrijeme i/ili nakon razvoda, konfliktna priroda razvoda, roditelj s kojim dijete živi nakon razvoda, održavanje redovitih kontakata s roditeljem s kojim dijete ne živi te kvaliteta suradnje učitelja i roditelja, pokazali su se statistički značajnim, a postojanje novog partnera roditelja s kojim dijete živi nije se pokazalo značajnim prediktorom promjena u nekim aspektima ponašanja djece razvedenih roditelja. Dob i spol su značajni prediktori promjena u dijelu eksternaliziranih ponašanja djece razvedenih roditelja, prisustvo nasilja u obitelji za vrijeme i/ili nakon razvoda i održavanje redovitih kontakata s roditeljem s kojim dijete ne živi u dijelu emocionalnog reagiranja i eksternaliziranih ponašanja, konfliktna priroda razvoda u dijelu emocionalnog reagiranja, roditelj s kojim dijete živi u dijelu školskog uspjeha i ponašanja na nastavi te odnosima s drugima, a kvaliteta suradnje učitelja i roditelja u dijelu emocionalnog reagiranja, eksternaliziranih ponašanja te školskog uspjeha i ponašanja na nastavi.

obitelj, razvod braka, djeca, ponašanje djece

Diplomski rad je nastao kao dio znanstvenog projekta Osnaživanje obitelji za poticanje pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (voditeljica prof.dr.sc. Jasminka Zloković, uniri- drustv-186 1132, potpora Sveučilišta u Rijeci)

engleski

PRIMARY SCHOOL TEACHER'S THOUGHTS ABOUT SOME ASPECTS OF BEHAVIOUR OF CHILDREN WITH DIVORCED PARENTS

nije evidentirano

family, divorce, children, behavior of children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

106

19.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija