Konzumerizam i potrošačke navike (CROSBI ID 429815)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pavličić, Klara
Dunković, Dario
hrvatski
Konzumerizam i potrošačke navike
Konzumerizam je nastao kao posljedica razvoja potrošačkog društva te je s vremenom postao način života. Njegova pojavnost u obliku prekomjerne potrošnje iznad realnih potreba, koja se opravdava namjerom ostvarivanja zadovoljstva i sreće svakog pojedinca danas je postala sve češći predmet rasprava. Ovim radom se nastojalo razumjeti fenomen konzumerizma i istražiti njegov utjecaj na ponašanje potrošača. Kroz rad se objašnjava razvoj potrošačkog društva i potrošačke kulture, opisuje se uloga marketinga u razvoju konzumerizma te se analiziraju čimbenici kojima se utječe na potrošače i koji određuju njihovo ponašanje u procesu donošenja odluka o kupnji i potrošnji. Empirijsko istraživanje je provedeno metodom anketnog ispitivanja stavova potrošača kako bi se istražile potrošačke navike.Glavno ograničenje istraživanja se odnosi na broj ispitanika od 132 ljudi, jer da bi se donijeli relevantniji zaključci, istraživanje bi se trebalo provesti na većem broju ispitanika na području cijele RH. Ispitivanjem potrošača o njihovim navikama koje se tiču potrošnje, istražio se utjecaj konzumerizma i marketinških aktivnosti koje ga podupiru, na potrošačko odlučivanje. Iz prikupljenih podataka i analize rezultata došlo se do zaključka, da iako većina potrošača planira svoju potrošnju, prevelika izloženost marketinškom utjecaju ih ipak često dovodi do neplanirane potrošnje. Na potrošače se snažno utječe putem oglašavanja te ih se često dovodi do impulzivne kupnje, no unatoč tomu većina ispitanika tvrdi da se radi potrošnje ne zadužuje.
konzumerizam, potrošačko društvo, potrošnja, ponašanje potrošača, marketinški utjecaj
smjer Trgovina i međunarodno poslovanje
engleski
Consumerism and consumer habits
nije evidentirano
consumerism, consumer society, consumption, consumer behaviour, marketing influence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
19.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb