Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konzumerizam i potrošačke navike (CROSBI ID 429815)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavličić, Klara Konzumerizam i potrošačke navike / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Pavličić, Klara

Dunković, Dario

hrvatski

Konzumerizam i potrošačke navike

Konzumerizam je nastao kao posljedica razvoja potrošačkog društva te je s vremenom postao način života. Njegova pojavnost u obliku prekomjerne potrošnje iznad realnih potreba, koja se opravdava namjerom ostvarivanja zadovoljstva i sreće svakog pojedinca danas je postala sve češći predmet rasprava. Ovim radom se nastojalo razumjeti fenomen konzumerizma i istražiti njegov utjecaj na ponašanje potrošača. Kroz rad se objašnjava razvoj potrošačkog društva i potrošačke kulture, opisuje se uloga marketinga u razvoju konzumerizma te se analiziraju čimbenici kojima se utječe na potrošače i koji određuju njihovo ponašanje u procesu donošenja odluka o kupnji i potrošnji. Empirijsko istraživanje je provedeno metodom anketnog ispitivanja stavova potrošača kako bi se istražile potrošačke navike.Glavno ograničenje istraživanja se odnosi na broj ispitanika od 132 ljudi, jer da bi se donijeli relevantniji zaključci, istraživanje bi se trebalo provesti na većem broju ispitanika na području cijele RH. Ispitivanjem potrošača o njihovim navikama koje se tiču potrošnje, istražio se utjecaj konzumerizma i marketinških aktivnosti koje ga podupiru, na potrošačko odlučivanje. Iz prikupljenih podataka i analize rezultata došlo se do zaključka, da iako većina potrošača planira svoju potrošnju, prevelika izloženost marketinškom utjecaju ih ipak često dovodi do neplanirane potrošnje. Na potrošače se snažno utječe putem oglašavanja te ih se često dovodi do impulzivne kupnje, no unatoč tomu većina ispitanika tvrdi da se radi potrošnje ne zadužuje.

konzumerizam, potrošačko društvo, potrošnja, ponašanje potrošača, marketinški utjecaj

smjer Trgovina i međunarodno poslovanje

engleski

Consumerism and consumer habits

nije evidentirano

consumerism, consumer society, consumption, consumer behaviour, marketing influence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

19.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija