Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju (CROSBI ID 681344)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nikolić, Lidija Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju // Performing together in education: book of abstracts / Petrović, M. (ur.). Beograd: Faculty of Music, 2019. str. 59-61

Podaci o odgovornosti

Nikolić, Lidija

hrvatski

Glazbeno iskustvo studenata učiteljskoga studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju

Teorijska polazišta Nastavu Glazbene kulture u razrednoj nastavi u Hrvatskoj izvode razredni učitelji koji tijekom studija trebaju stjecati i razvijati kompetencije za njeno planiranje i izvođenje. Glazbeno obrazovanje na učiteljskim studijima obvezno je za sve studente bez obzira na njihove glazbene sposobnosti, vještine i znanja s kojim dolaze na fakultet. Obiteljska sredina, društvena zajednica i mediji stvaraju okolinu u kojoj se stječu glazbena iskustva koja se među pojedincima značajno razlikuju. Općeobrazovni sustav kroz glazbeno bi obrazovanje, nastavne i izvannastavne glazbene aktivnosti trebao stvoriti pretpostavke za dalje obrazovanje učenika koji će trebati razvijati glazbene kompetencije u sklopu profesionalnih kompetencija iako neće biti profesionalni glazbenici. Cilj Kako bi se odredila polazišna točka glazbenog obrazovanja u nastavnim programima i nastavi na učiteljskim studijima, provedeno je empirijsko istraživanje kojemu je cilj utvrditi kakva su glazbena iskustva i navike studenata učiteljskog studija u razdoblju prije studija. Metoda Provedeno je deskriptivno istraživanje među studenatima druge godine učiteljskog studija (N=119) na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska uporabom anketnog upitnika. Rezultati Rezultati su pokazali kako studenti nisu imali povoljne socioekonomske uvjete za razvoj glazbenih kompetencija prije studija. Studenti nemaju iskustva muziciranja koja bi im omogućila nadgradnju u glazbenom obrazovanju na studiju te nemaju navike posjećivanja koncerata i slušanja klasične glazbe. Zaključak Glazbeno obrazovanje na učiteljskom studiju mora se odvijati na početnoj razini učenja glazbe kako bi svi studenti mogli steći kompetencije potrebne za izvođenje nastave glazbe u mlađim razredima osnovne škole. Kurikul Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti u općem obrazovanju trebalo bi obogatiti oblicima aktivnog muziciranja i neposrednog doživljaja glazbe iz perspektive izvođača, ali i aktivnog slušatelja glazbe kroz nastavne i izvannastavne aktivnosti te posjećivanjem koncerata kako bi se stvorile pretpostavke za glazbeno obrazovanje tijekom studija i cjeloživotnog obrazovanja.

glazbeno obrazovanje, učiteljski studij, iskustvo muziciranja, glazbene navike, slušanje glazbe

nije evidentirano

engleski

Students musical experience as a prerequisite for studying music in the teacher education program

nije evidentirano

music education, teacher study, music experience, mucal habbits, listening to music

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-61.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Performing together in education: book of abstracts

Petrović, M.

Beograd: Faculty of Music

978-86-81340-10-3

Podaci o skupu

22. pedagoški forum scenskih umetnosti

predavanje

26.09.2019-29.09.2019

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija