Procjena razvojnih prednosti maturanata Zrakoplovne tehničke škole u Zagrebu (CROSBI ID 335938)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Miškec, Ivana
Lebedina-Manzoni, Marija
hrvatski
Procjena razvojnih prednosti maturanata Zrakoplovne tehničke škole u Zagrebu
Ovim radom pokušalo se doprinjeti tematici razvoja mladih osoba, odnosno ukazati na njihove potencijala i potencijale njihovog okruženja, bližeg i šireg, koje je moguće razviti kako bi mladi odrasli u odgovornu, odlučnu, samouvjerenu, uspješnu osobu. Ovaj rad fokusirao se, stoga, prvo na teorijske postavke razvoja, odnosno, kako pojedini autori tumače razvoj, tko uvjetuje, utječe na razvoj i na koji način. Nadalje, posebna se pozornost posvetila čimbenicima koji utječu na razvoj mladih ljudi. Ovdje je potrebno posebno naglasiti postojanje čimbenika rizika, koji povećavaju izvjesnost ozbiljnih poteškoća u razvojnom procesu, i čimbenika zaštite, koji doprinose pozitivnoj prilagodbi, pozitivnom razvoju u prisustvu rizika. Osim na navedene čimbenike razvoja, ukazalo se na razvojne prednosti, koje također bitno doprinose razvoju mlade osobe. One smanjuju rizične čimbenike osiguravajući na taj način kvalitetan razvoj, a nalaze unutar same osobe i izvan nje, u njenom okruženju. U tome dijelu, navedeni su i konkretni postupci roditelja, škole, zajednice koji omogućavaju razvoj, unapređivanje razvojnih prednosti, što zapravo predstavlja generalnu prevenciju svih vrsta problema ponašanja. Istraživanjem razvojnih prednosti učenika Zrakoplovne tehničke škole i učenika ostalih srednjih škola, dobiveni su rezultati njihovih procjena razvojnih prednosti. Rezultati su pokazali da su kod učenika, navedenih srednjih škola, više prisutne one razvojne prednosti koje pripadaju unutarnjem području podupiraćih faktora razvoja ličnosti, u odnosu ba vanjske podupiruće faktore razvoja ličnosti. Usporedivši rezultate učenika Zrakloplovne tehničke škole s rezultatima učenika ostalih srednjih škola, evidentirana je razlika u njihovoj procjeni razvojnih prednosti. Najviše razlike zabilježene su varijablama koje se sadržajno odnose na vjeru u budućnost, životne ciljeve i smisao, samopouzdanje, vještine i odolijevanje negativnim izazovima, planiaranje i donošenje odluka, sigurnost. Razlike u procjeni navedenih varijabli idu u prilog učenika Zrakoplovne tehničke škole.
nije evidentirano
nije evidentirano
engleski
Assessment of developmental assets in graduate students from Aircraft technical high school in Zagreb
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
28.10.2002.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb