Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikacija u obitelji odgajanika odgojnih ustanova (CROSBI ID 335936)

Ocjenski rad | diplomski rad

Žulj, Ivana Komunikacija u obitelji odgajanika odgojnih ustanova / Žižak, Antonija (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2001

Podaci o odgovornosti

Žulj, Ivana

Žižak, Antonija

hrvatski

Komunikacija u obitelji odgajanika odgojnih ustanova

Ovim radom pokušalo se doprinjeti što boljem razumijevanju komunikacije kao proseca i njene uloge u ukupnoj kvaliteti življenja. Obitelj, odnosno roditelj, sa svojom komunikacijom i kvalitetom odnosa u najvećoj mjeri utječu na djeteov usvojeni model komunikacije, ali i na razvoj cjelokupne ličnosti djeteta. Poremećeni odnosi u obitelji javljaju se kao često obilježje obitelji s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju. Istraživanje u ovom radu bavi se komunikacijom u obiteljima djece i mladih s poremećajima u ponašanju koja se nalaze na tretmanu u institucijama. Pokušalo se saznati kako oni sami vide i doživljavaju komunikaciju u svojim obiteljima te što nam to govori, na što nas upućuje. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak kako je obitelj ipak obitelj i onda kada ne ispunjava sve svoje uloge. Visoki rezultati slaganja u odgovorima ispitanika na određena pitanja koja govore o važnosti obitelji i uloge koju ona ima u njihovim životima to potvrđuju. Kvaliteta komunikacije u ovim obiteljima nije zadovoljavajuća što se moglo, sudeći po ranijim istraživanjima i dosadašnjim saznanjima i očekivati. U obiteljima odgajanika odgojinih ustanova prisutno je formalno zajedništvo, izostanak kvalitetne suradnje, površna komunikacija, nedostatak slušanja i razgovora o osjećajima. Roditelji ne poznaju dovoljno adekvatne metode rješavanja problema i služe se jezikom nečiste komnikacije. Polazeći od postavke kako većina roditelja ne zna za drugačije načine komunikacije i kako su i sami vjerojatno rasli u obiteljima u kojima su bili prisutni određeni rizici u komunikaciji, nesumnjivo je kako je prema njima potrebno, koliko god je to moguće, usmjeriti različite oblike rada u kojima će učenje komunikacijskih vještina imati odgovarajuću ulogu.

nije evidentirano

nije evidentirano

engleski

Communication in families of children with behavior disorders placed in institutions

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60

12.06.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano