Komunikacija u obitelji odgajanika odgojnih ustanova (CROSBI ID 335936)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Žulj, Ivana
Žižak, Antonija
hrvatski
Komunikacija u obitelji odgajanika odgojnih ustanova
Ovim radom pokušalo se doprinjeti što boljem razumijevanju komunikacije kao proseca i njene uloge u ukupnoj kvaliteti življenja. Obitelj, odnosno roditelj, sa svojom komunikacijom i kvalitetom odnosa u najvećoj mjeri utječu na djeteov usvojeni model komunikacije, ali i na razvoj cjelokupne ličnosti djeteta. Poremećeni odnosi u obitelji javljaju se kao često obilježje obitelji s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju. Istraživanje u ovom radu bavi se komunikacijom u obiteljima djece i mladih s poremećajima u ponašanju koja se nalaze na tretmanu u institucijama. Pokušalo se saznati kako oni sami vide i doživljavaju komunikaciju u svojim obiteljima te što nam to govori, na što nas upućuje. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak kako je obitelj ipak obitelj i onda kada ne ispunjava sve svoje uloge. Visoki rezultati slaganja u odgovorima ispitanika na određena pitanja koja govore o važnosti obitelji i uloge koju ona ima u njihovim životima to potvrđuju. Kvaliteta komunikacije u ovim obiteljima nije zadovoljavajuća što se moglo, sudeći po ranijim istraživanjima i dosadašnjim saznanjima i očekivati. U obiteljima odgajanika odgojinih ustanova prisutno je formalno zajedništvo, izostanak kvalitetne suradnje, površna komunikacija, nedostatak slušanja i razgovora o osjećajima. Roditelji ne poznaju dovoljno adekvatne metode rješavanja problema i služe se jezikom nečiste komnikacije. Polazeći od postavke kako većina roditelja ne zna za drugačije načine komunikacije i kako su i sami vjerojatno rasli u obiteljima u kojima su bili prisutni određeni rizici u komunikaciji, nesumnjivo je kako je prema njima potrebno, koliko god je to moguće, usmjeriti različite oblike rada u kojima će učenje komunikacijskih vještina imati odgovarajuću ulogu.
nije evidentirano
nije evidentirano
engleski
Communication in families of children with behavior disorders placed in institutions
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
12.06.2001.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb