Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istine i laži, skromnost i arogancija u predstavljanju djece na društvenim mrežama (CROSBI ID 681170)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Valenčič Zuljan, Milena Istine i laži, skromnost i arogancija u predstavljanju djece na društvenim mrežama // Znanstveni kolokvij Očima djeteta - Izazovi moralnome odgoju u suvremenom društvu. Međugorje, Bosna i Hercegovina, 20.09.2019-21.09.2019

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Valenčič Zuljan, Milena

hrvatski

Istine i laži, skromnost i arogancija u predstavljanju djece na društvenim mrežama

U teorijskom dijelu ovog rada raspravlja se o odrastanju djece u „vremenu postistine“ i konkurentskog individualizma koje je nametnulo potrebu za ostavljanjem najboljeg mogućeg dojma na druge. Tome su značajno doprinijeli novi, digitalni mediji s neslućenim mogućnostima za samopredstavljanje. A često se djeca i mladi na virtualnoj pozornici predstavljaju neistinitim informacijama, uređenim fotografijama, izvanjskim karakteristikama dok tradicionalne vrijednosti iščezavaju. Osobito je razvidno veličanje svog tjelesnog izgleda i uspjeha (grandioznost), drsko uzdizanje sebe, a omalovažavanje drugih (arogancija), dok se realna procjena svojih prednosti i nedostataka (skromnost) percipira dominantno negativno. S ciljem stjecanje dubljeg uvida i boljeg razumijevanja motiva i posljedica neistinitog samopredstavljanja djece i mladih u virtualnom svijetu, provedeno je kvalitativno istraživanje. Podaci su prikupljeni usmjerenom diskusijom u 14 fokus grupa (N=70 ; djeca, mladi, roditelji). Rezultati pokazuju da se svi sudionici neovisno o dobi i spolu u virtualnom svijetu lažno predstavljaju. Oni to prezentiranje „uljepšanih verzija sebe“ smatraju nečim normalnim uobičajenim, nečim što svi rade. Međutim, kad usporede svoj nerealni uradak objavljen na profilu s činjenicama u zrcalu, događa se da se „potpuno zbediraš jer u stvarnosti dobro ne izgledaš i nigdje ne ideš“. Dakle, kad istina razbije iluziju osjećaju se deprimirano, kao i zbog usporedbi s drugima „koji su uvijek negdje na zanimljivim mjestima i bolje izgledaju“. Lažno se predstavljaju iz potrebe da se svide drugima, zbog lajkova koji „povećavaju ili smanjuju nečiji značaj“, borbe „za pet minuta popularnosti“, „nezadovoljstva stvarnim životom“ te „skrivanja istine koja nije lijepa“. Zanimljivo je da njihovi roditelji priznaju da su oni loši primjeri svojoj djeci jer se na društvenim mrežama također lažno predstavljaju. Zaključno se raspravlja o porukama ispitanika da je sav njihov život na internetu „jedan lijepi sloj laži“, te da im u vremenu u kojem žive nedostaje „moralni kompas“.

vrijednosti, odgoj, moral, samopredstavljanje, novi mediji, digitalno vrijeme

nije evidentirano

engleski

Truths and lies, humility and arrogance in how children present themselves on social networks

nije evidentirano

values, upbringing, morality, self-representation, new media, digital age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Znanstveni kolokvij Očima djeteta - Izazovi moralnome odgoju u suvremenom društvu.

predavanje

20.09.2019-21.09.2019

Međugorje, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija