Utjecaj stavova o čokoladi na ponašanje studenata u konzumaciji čokolade (CROSBI ID 429308)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Štilinović, Ana-Klaudija
Cerjak, Marija
Tomić Maksan, Marina
hrvatski
Utjecaj stavova o čokoladi na ponašanje studenata u konzumaciji čokolade
Prijelaz na fakultet je životna promjena koja, između ostalog, uzrokuje promjene u prehrambenim navikama studenata. Ciljevi ovog istraživanja bili su utvrditi ponašanje u konzumaciji čokolade među studentima, njihove stavove o čokoladi i utjecaj stavova na ponašanje u konzumaciji čokolade. Provedeno je online anketno ispitivanje na uzorku od 331 studenta u Hrvatskoj. Većina ispitanih studenata konzumira čokoladu, najčešće 2 do 3 puta tjedno i preferiraju čokoladu s dodacima kao što su lješnjaci, keksi i voće. Najčešće konzumiraju dva reda čokolade od 100 g u jednom konzumiranju, a čokoladu uglavnom konzumiraju bez posebne prigode. Čokoladu najčešće konzumiraju u poslijepodnevnim satima. S obzirom na podrijetlo čokolade, većina ispitanika nema preferencije, tj. konzumiraju i čokolade domaćeg i čokolade stranog podrijetla. Faktorskom analizom identificirana su 3 faktora, žudnja, krivnja i funkcionalnost čokolade. Ispitanici imaju srednju razinu žudnje za čokoladom, nisku razinu krivnje nakon konzumiranja čokolade, te su neutralni prema negativnim stavovima o funkcionalnim svojstvima čokolade. Ispitanici koji imaju veću žudnju za čokoladom učestalije konzumiraju čokoladu. Nije utvrđena statistički značajna povezanost između osjećaja krivnje nakon konzumiranja čokolade, funkcionalnosti čokolade i ponašanja u konzumaciji čokolade. Rezultati ovog istraživanja važni su kao temelj za buduća istraživanja u ovom području. Također ih mogu koristiti kreatori zdravstvenih politika, marketinški stručnjaci i društva u prehrambenoj industriji u svrhu unaprjeđenja poslovanja.
čokolada ; konzumacija ; ponašanje ; stavovi ; studenti
nije evidentirano
engleski
The effect of attitudes about chocolate on student behavior in consumption of chocolate
nije evidentirano
chocolate ; consumption ; behavior ; attitudes ; students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36
19.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Agronomski fakultet
Zagreb