Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 102173

Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija // Upravljačke elite i modernizacija / Čengić, Drago ; Rogić, Ivan (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2001. str. 167-194


Naslov
Pokušaj redefiniranja naobrazbe elita i modernizacije školovanja u kontekstu europskih integracija
(An attempt at redefining the education of elites and the modernisation of schooling in the context of European integration)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Upravljačke elite i modernizacija

Urednik/ci
Čengić, Drago ; Rogić, Ivan

Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2001

Raspon stranica
167-194

ISBN
953-6666-16-2

Sažetak
Promatrajući pojmove "elita" i "modernizacija" kao dio "kolonijalnog mentaliteta" bitno povezanog s mehanizmima reprodukcije društvene nejednakosti, među kojima naobrazba ima važno mjesto, u tekstu se daje pregled teorija kojima se pokušava objasniti kako je modernizacija preokrenula prosvjetiteljske vizije i naobrazbu podredila interesima dominantnih društvenih grupa. U tom kontekstu razmatraju se najnovije promjene u europskom prostoru i pokušava naznačiti kako one redefiniraju ulogu naobrazbe u razvoju pojedinca i društva. Pozornost se posvećuje nastavnim promjenama koje proizlaze iz potrebe za osiguranjem konkurentnosti na svjetskom tržištu, s jedne strane, te prihvaćanja ideja održivog razvoja i društvene kohezije, uključujući pitanja zaštite ljudskih prava i sloboda, jednakosti, pluralizma i solidarnosti, globalne međuovisnosti i razvoja civilnog društva, s druge strane. Uvođenje perspektive kontinuirane i koordinirane cjeloživotne naobrazbe za sve, kojim gospodarski najrazvijenije zemlje svijeta nastoje učinkovito iskoristiti sve svoje ljudske resurse u kontekstu društva znanja temeljenog na novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, predstavlja iznimno velik problem onoj "drugoj" Europi, tj. osiromašenim tranzicijskim zemljama koje s pravom izlaz iz teškog stanja vide u što bržem priključenju onoj "prvoj" Europi. U zaključku se sugerira da njihov položaj u izgradnji zajedničke Europe bitno ovisi o što bržem i učinkovitijem osiguranju održivih uvjeta za razvoj i primjereno korištenje svih njihovih ljudskih potencijala, tj. o promicanju ideje elitne naobrazbe za sve.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
01940110

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Vedrana Spajić-Vrkaš, (101533)