Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi (CROSBI ID 429201)

Ocjenski rad | diplomski rad

Trogrančić Štrk, Ana Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi / Jelena Blašković (mentor); Božica Vuić (neposredni voditelj). Petrinja, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Trogrančić Štrk, Ana

Jelena Blašković

Božica Vuić

hrvatski

Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi

Glazba je univerzalni jezik koji pobuđuje naše emocije, motoriku i misli, a omogućava lakše učenje i usvajanje jezika. Već u ranoj dobi djeca su okružena glazbom koja potiče razvoj kognitivnih, motoričkih i kreativnih sposobnosti. Razvoj govora bitan je dio intelektualnog razvoja. Dijete usvaja govor od svojega rođenja i njime upoznaje svijet. Uz glazbene poticaje dijete se igra riječima na prirodan način i razvija složenost govora. Tekstovi pjesama bogate djetetov rječnik te šire spoznaje o njegovu okruženju i njemu samom. Glazba donosi radost djetetu i potiče ga na istraživanje, jezičnu i motoričku aktivnost. Za potrebe ovoga rada provedeno je istraživanje koje se sastoji od tri ciklusa u vremenu od tri mjeseca. Svaki ciklus sadrži jednu pjesmu za djecu koja im se približila raznim metodičkim postupcima. U istraživanje su bile uključene dvije srednje vrtićke skupine (N=26). U jednoj vrtićkoj skupini provedeni su metodički postupci s poticajima, a druga vrtićka skupina nije imala poticaje. Izabrane su pjesme s kojima djeca prethodno nisu bila upoznata. Metodički postupci sadržavaju govorne poticaje u obliku pričanja priča i glazbene poticaje pjevanja pjesama uz instrumentalnu pratnju. Također je uključen i pokret kojim su djeca izražavala svoj doživljaj pjesme te su svoje iskustvo pjesme prikazala i u likovnom obliku. Na kraju svakog ciklusa istraživanja provjerila se usvojenost riječi iz pjesama pomoću jezičnih igara. Istraživanje je pokazalo kako djeca u skupini s poticajima brže i lakše usvajaju značenje riječi i nove riječi. U skupini bez poticaja, osim težeg usvajanja riječi i njihovog značenja, djeca nevoljko pristupaju aktivnostima što rezultira nezainteresiranošću za rad i učenje.

glazba, govor, poticaji, dječje pjesme.

nije evidentirano

engleski

MUSIC ACTIVITIES AS STIMULI IN THE ADOPTION OF THE SEMANTIC LAYER IN YOUNG CHILDREN'S LEXICON

nije evidentirano

music, speech, stimuli, children's songs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

19.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Petrinja

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje