Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi (CROSBI ID 429201)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Trogrančić Štrk, Ana
Jelena Blašković
Božica Vuić
hrvatski
Glazbene aktivnosti kao poticaji u usvajanju semantičkoga sloja leksika djece rane dobi
Glazba je univerzalni jezik koji pobuđuje naše emocije, motoriku i misli, a omogućava lakše učenje i usvajanje jezika. Već u ranoj dobi djeca su okružena glazbom koja potiče razvoj kognitivnih, motoričkih i kreativnih sposobnosti. Razvoj govora bitan je dio intelektualnog razvoja. Dijete usvaja govor od svojega rođenja i njime upoznaje svijet. Uz glazbene poticaje dijete se igra riječima na prirodan način i razvija složenost govora. Tekstovi pjesama bogate djetetov rječnik te šire spoznaje o njegovu okruženju i njemu samom. Glazba donosi radost djetetu i potiče ga na istraživanje, jezičnu i motoričku aktivnost. Za potrebe ovoga rada provedeno je istraživanje koje se sastoji od tri ciklusa u vremenu od tri mjeseca. Svaki ciklus sadrži jednu pjesmu za djecu koja im se približila raznim metodičkim postupcima. U istraživanje su bile uključene dvije srednje vrtićke skupine (N=26). U jednoj vrtićkoj skupini provedeni su metodički postupci s poticajima, a druga vrtićka skupina nije imala poticaje. Izabrane su pjesme s kojima djeca prethodno nisu bila upoznata. Metodički postupci sadržavaju govorne poticaje u obliku pričanja priča i glazbene poticaje pjevanja pjesama uz instrumentalnu pratnju. Također je uključen i pokret kojim su djeca izražavala svoj doživljaj pjesme te su svoje iskustvo pjesme prikazala i u likovnom obliku. Na kraju svakog ciklusa istraživanja provjerila se usvojenost riječi iz pjesama pomoću jezičnih igara. Istraživanje je pokazalo kako djeca u skupini s poticajima brže i lakše usvajaju značenje riječi i nove riječi. U skupini bez poticaja, osim težeg usvajanja riječi i njihovog značenja, djeca nevoljko pristupaju aktivnostima što rezultira nezainteresiranošću za rad i učenje.
glazba, govor, poticaji, dječje pjesme.
nije evidentirano
engleski
MUSIC ACTIVITIES AS STIMULI IN THE ADOPTION OF THE SEMANTIC LAYER IN YOUNG CHILDREN'S LEXICON
nije evidentirano
music, speech, stimuli, children's songs
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
19.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Petrinja