Upoznatost potrošača sa temeljnim potrošačkim pravima u elektroničkoj trgovini (CROSBI ID 429180)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Grgečić, Tihana
Petljak, Kristina
hrvatski
Upoznatost potrošača sa temeljnim potrošačkim pravima u elektroničkoj trgovini
Trgovina putem Interneta smatra se najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog njene jednostavnosti te niskih troškova i kao takva zauzima sve značajniju i unosniju ulogu u cjelokupnoj trgovini. Upravo zbog toga će se, prvotno, objasniti pojam i razvoj elektroničke trgovine te će se naglasiti zbog čega je elektronička trgovina važna za gospodarstvo pojedine zemlje. Poduzeća moraju biti spremna prihvatiti i razviti odgovarajuće strategije elektroničkog poslovanja, time mijenjajući ili napuštajući svoje tradicionalno poslovanje. Zbog sve veće primjene online kupovine analizirat će se politika zaštite potrošača u elektroničkoj trgovini u Hrvatskoj u odnosu na položaj potrošača Europske unije. Cilj ovog rada je naglasiti koja su temeljna prava svih potrošača prilikom online kupovine te naglasiti nedostatke i rizike s kojima se potrošači susreću prilikom kupnje putem Interneta. U sklopu rada provelo se primarno istraživanje putem anketnog upitnika čiji je cilj utvrditi koja prava potrošači identificiraju kao svoja temeljna prava te postoji li kod njih svijest o Zakonu o zaštiti potrošača. Provedenim primarnim istraživanjem utvrđeno je da se potrošači mogu podijeliti na one koji su dobro upoznati sa svojim potrošačkim pravima što se tiče elektroničke trgovine i koji se trude doći do bitnih informacija, te na one koji zapravo rapolažu sa manjkom informacija i uopće se ne trude upoznati sa svojim potrošačkim pravima. Većina potrošača putem Interneta kupuje odjeću, obuću i nakit, mjesečno izdvoje od 100, 00 do 200, 00 kn na online kupnju, no samo djelomično pročitaju odredbe i uvjete poslovanja jer smatraju da je predugačko i oduzima im puno vremena.
online trgovina ; zaštita potrošača ; prava potrošača
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina i međunarodno poslovanje
engleski
Consumer rights awareness in electronic commerce
nije evidentirano
e-commerce ; consumer protection ; consumer rights
nije evidentirano
Podaci o izdanju
78
17.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb