Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE (CROSBI ID 429082)

Ocjenski rad | diplomski rad

Salopek, Darinka PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE / Budinski, Vesna (mentor); Vukojević, Zrinka (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Salopek, Darinka

Budinski, Vesna

Vukojević, Zrinka

hrvatski

PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE

Svakodnevno u svom radu odgojitelji tragaju za novim i drugačijim pristupima u radu s djecom jer se dijete rađa sa stotinu različitih izražajnih mogućnosti, a na odraslima je da ih podrže i potiču. Cilj ovoga rada je prikazati jednu od mogućnosti implementacija procesne drame u odgojno-obrazovnom radu s djecom predškolske dobi. Posljednjih godina procesna drama sve je prisutnija u odgojno-obrazovnom radu. Dijete predškolske dobi voli glumiti, odnosno u igrama biti netko drugi, ući u tuđu ulogu. Preuzimajući tuđu ulogu dijete stječe nova iskustva. Kroz iskustvo dijete uči. Ono uči čineći. Ulazeći u svijet procesne drame, dijete ulazi u proces stvaranja, proces činjenja. Kako i na koji način iskoristiti mogućnosti koje u odgojnoobrazovnom radu s predškolskom djecom pruža procesna drama, navodi se u ovome radu kroz praktične primjere. Na samome početku rad donosi teorije o usvajanju jezika. Nakon toga prikazan je tijek jezičnog razvoja kod djece te razvoj jezičnih predvještina s naglaskom na razvoj fine motorike predškolske djece. Način poticanja djetetove fine motorike prikazan je kroz dramsku priču. Upravo je procesna drama ono što zaokupi djetetovu pažnju i dijete potpuno nesvjesno, kroz stvaranje jednog zamišljenog svijeta, razvija između ostaloga i sinkronizirani rad sitnih mišića svoga tijela. Na taj način kod djeteta predškolske dobi utječe se na razvoj jezičnih sposobnosti, ali i priprema podloga za daljnje učenje pisanja. Važnost dramskoga odgoja u ranoj i predškolskoj dobi također je jedna od sastavnica ovoga rada. S obzirom da se ovdje procesna drama provodi s djecom predškolske dobi, važno je bilo istaknuti ulogu voditelja, odnosno odgojitelja.

procesna drama, predškolska dob, jezične predvještine, fina motorika

nije evidentirano

engleski

PROCESS DRAMA AS METHODICAL APPROACH IN THE DEVELOPMENT OF LANGUAGE PRE-SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN

nije evidentirano

process drama, preschool age, language pre-skills, fine motor skills

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

20.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti