PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE (CROSBI ID 429082)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Salopek, Darinka
Budinski, Vesna
Vukojević, Zrinka
hrvatski
PROCESNA DRAMA KAO METODIČKI PRISTUP U RAZVOJU JEZIČNIH PREDVJEŠTINA PREDŠKOLSKE DJECE
Svakodnevno u svom radu odgojitelji tragaju za novim i drugačijim pristupima u radu s djecom jer se dijete rađa sa stotinu različitih izražajnih mogućnosti, a na odraslima je da ih podrže i potiču. Cilj ovoga rada je prikazati jednu od mogućnosti implementacija procesne drame u odgojno-obrazovnom radu s djecom predškolske dobi. Posljednjih godina procesna drama sve je prisutnija u odgojno-obrazovnom radu. Dijete predškolske dobi voli glumiti, odnosno u igrama biti netko drugi, ući u tuđu ulogu. Preuzimajući tuđu ulogu dijete stječe nova iskustva. Kroz iskustvo dijete uči. Ono uči čineći. Ulazeći u svijet procesne drame, dijete ulazi u proces stvaranja, proces činjenja. Kako i na koji način iskoristiti mogućnosti koje u odgojnoobrazovnom radu s predškolskom djecom pruža procesna drama, navodi se u ovome radu kroz praktične primjere. Na samome početku rad donosi teorije o usvajanju jezika. Nakon toga prikazan je tijek jezičnog razvoja kod djece te razvoj jezičnih predvještina s naglaskom na razvoj fine motorike predškolske djece. Način poticanja djetetove fine motorike prikazan je kroz dramsku priču. Upravo je procesna drama ono što zaokupi djetetovu pažnju i dijete potpuno nesvjesno, kroz stvaranje jednog zamišljenog svijeta, razvija između ostaloga i sinkronizirani rad sitnih mišića svoga tijela. Na taj način kod djeteta predškolske dobi utječe se na razvoj jezičnih sposobnosti, ali i priprema podloga za daljnje učenje pisanja. Važnost dramskoga odgoja u ranoj i predškolskoj dobi također je jedna od sastavnica ovoga rada. S obzirom da se ovdje procesna drama provodi s djecom predškolske dobi, važno je bilo istaknuti ulogu voditelja, odnosno odgojitelja.
procesna drama, predškolska dob, jezične predvještine, fina motorika
nije evidentirano
engleski
PROCESS DRAMA AS METHODICAL APPROACH IN THE DEVELOPMENT OF LANGUAGE PRE-SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN
nije evidentirano
process drama, preschool age, language pre-skills, fine motor skills
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
20.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb