Stavovi roditelja o ulozi predškolskih odgojitelja (CROSBI ID 429002)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ošap, Ana
Lukaš, Mirko
hrvatski
Stavovi roditelja o ulozi predškolskih odgojitelja
U ovome se radu analizira literatura o tradicionalnoj i suvremenoj koncepciji predškolskog odgoja i obrazovanja te ulogama odgojitelja koje iz njih proizlaze. Cilj ovoga diplomskog rada jest dobiti teorijski uvid u promjene u shvaćanju procesa predškolskog odgoja i obrazovanja i uloge odgojitelja u njemu te praktičnim dijelom istražiti kakvi su stavovi roditelja o ulozi predškolskih odgojitelja, ali i potrebnim osobinama i kompetencijama kao neophodnim elementima potrebnim za uspješno ispunjavanje uloge. Cilj je praktičnoga dijela rada dobiti uvid u stavove roditelja djece predškolske dobi o osobinama, kompetencijama i ulogama predškolskih odgojitelja u suvremenom kurikulumu te utvrditi moguće razlike u njihovim stavovima s obzirom na spol i stupanj obrazovanja. Kao temelj istraživanju poslužila je usporedba značajki tradicionalnog i suvremenog kurikuluma predškolskog odgoja i obrazovanja u teorijskom dijelu rada pri čemu se posebno obratila pažnja na obilježja organiziranja odgojno-obrazovnoga procesa, ulogu odgojitelja u toj organizaciji te odnosu roditelja i odgojitelja, odnosno, obitelji i vrtića. Kroz sva poglavlja teorijskog dijela rada provlači se glavna i najvažnija promjena – prebacivanje fokusa u odgojno-obrazovnom procesu s odgojitelja na dijete, pri čemu se na dijete gleda kao na samostalno, sposobno, autonomno biće koje samo konstruira znanja. Rezultati istraživanja pokazali su kako se stavovi roditelja o osobinama, ulogama i kompetencijama odgojitelja u visokoj mjeri u skladu sa suvremenim shvaćanjem uloge odgojitelja. Međutim, analizom pojedinačnih tvrdnji utvrđeno je kako se pojedini aspekti rada odgojitelja još uvijek gledaju kroz prizmu tradicionalnih ideja o odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi. Inferencijalnom analizom utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u stavovima ispitanika o ulogama odgojitelja s obzirom na spol pri čemu su stavovi ispitanica više u skladu sa suvremenim idejama predškolskog odgoja i obrazovanja. U stavovima ispitanika o osobinama i kompetencijama odgojitelja s obzirom na spol, kao ni u stavovima o osobinama, ulogama i kompetencijama odgojitelja s obzirom na stupanj postignutoga obrazovanja nisu utvrđene statistički značajne razlike.
kompetencije, kurikulum predškolskog odgoja i obrazovanja, osobine, suradnja, partnerstvo
nije evidentirano
engleski
Parents' views on the role of preschool educators
nije evidentirano
competences, cooperation, partnership, the curriculum of preschool education, traits
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
18.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek