Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi potrošača o deklariranju i označavanju povrća u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 680926)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Stupnišek, Ivan ; Cerjak, Marija Stavovi potrošača o deklariranju i označavanju povrća u Republici Hrvatskoj // 52. hrvatski i 12. međunarodni simpozij agronoma, Zbornik sažetaka / Vila, Sonja ; Antunović, Zvonko ; Florijančić, Tihomir (ur.). Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 67-68

Podaci o odgovornosti

Stupnišek, Ivan ; Cerjak, Marija

hrvatski

Stavovi potrošača o deklariranju i označavanju povrća u Republici Hrvatskoj

Prema Uredbi EU 1169/2011 nužno je osigurati primjereno informiranje potrošača u vezi s hra-nom koju konzumiraju. Osim toga, označavanje proizvoda predstavlja i važan marketinški alat koji služi za komunikaciju između proizvođača i potrošača. U Hrvatskoj nije dovoljno istraženo jesu li kupci upoznati s podrijetlom povrća koje kupuju i koliku važnost pridaju pojedinim oznakama na povrću. Cilj istraživanja je utvrditi koliko potrošači vjeruju deklaracijama na povrću i bi li oznaka hr-vatskog podrijetla i kvalitete utjecala na njihovu odluku prilikom kupnje. Istražene su navike potrošača u kupnji povrća, važnost pojedinih obilježja povrća, te stavovi potrošača o hrvatskom povrću i oznakama podrijetla.Rezultati anketnog ispitivanja ukazuju da više od 60% ispitanika često konzumira povrće, a naj-češće ga kupuju u trgovačkim lancima i na tržnicama, a važnost pri kupnji daju podrijetlu, cijeni, kvaliteti i dodatnim oznakama. Deklaracije na svježem povrću često čita nešto više od trećine ispitanika, a informacijama na deklaracijama vjeruje oko 30% ispitanika. Velik udio ispitanika nije zadovoljan zastupljenošću povrća iz Hrvatske i smatraju da je ono loše deklarirano. Uvođenje oznake „Povrće hrvatskih polja“ pozitivno bi utjecalo na odabir hrvatskog povrća pri kupnji, te je većina ispitanika izrazila spremnost platiti veću cijenu tako označenog povrća. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu i opravdanost boljeg označavanja hrvatskog povrća što bi povećalo konkurentnost domaćih proizvođača povrća.

povrće, potrošači, deklaracija, označavanje, podrijetlo

nije evidentirano

engleski

Consumers attitudes about labeling and designation of vegetables in Croatia

nije evidentirano

vegetables, consumers, labeling, designation, origin

nije evidentirano

Podaci o prilogu

67-68.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Vila, Sonja ; Antunović, Zvonko ; Florijančić, Tihomir

Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

ISSN2459-5551

Podaci o skupu

52. hrvatski i 12.međunarodni simpozij agronoma

poster

12.02.2017-17.02.2017

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice