Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1020891

Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom


Mlinarević, Vesnica; Tokić, Ružica
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom // Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Hrvatska, Osijek, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1020891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom
(School curriculum culture directed towards partnership with the local community)

Autori
Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Ružica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Mjesto i datum
Hrvatska, Osijek, 27-28.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kurikulum, kultura škole, partnerstvo, lokalna zajednica
(curriculum, school culture, partnership, local community)

Sažetak
Prepoznatljivost pojedine škole ogleda se u školskom kurikulumu, obilježjima nacionalnog i školskog kurikuluma kojima je moguće planirati i organizirati prepoznatljiv odgojni i obrazovni rad te aktivnosti pojedine škole. Rad daje teorijsku analizu, analizu zakonske legislative i školskih kurikuluma nekoliko osnovnih i srednjih škola Osječko-baranjske županije. Razmatra se djelovanje škole prema lokalnoj zajednici i integracija društvenih aktivnosti lokalne zajednice u odgojno-obrazovnom procesu škole. Temeljna područja školskog kurikuluma čine učinkovitost škole, proces učenja i poučavanja, školski menadžment, profesionalnost učitelja te ciljeve i strategije razvoja kvalitete. Školskim kurikulumom planiraju se aktivnosti svih predmeta, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti i projekata. Kurikulumski pristup omogućuje autonomnost svakoj školi u planiranju i organiziranju aktivnosti te svakom nastavniku u planiranju metoda, strategija rada i načina vrednovanja te daje prepoznatljivost pojedinoj školi. Svaka škola donosi svoj kurikulum koji je usklađen s njenim optimalnim mogućnostima i zahtjevima nacionalnog kurikuluma. Školskim se kurikulumom planira suživot učenika, učitelja, roditelja, školskog menadžmenta i lokalne zajednice. Školski kurikulum je usmjeren prema kvalitetnom autonomnom radu škole, a kurikulum se razvija u skladu s društvenim potrebama. Partnerstvo škole i lokalne zajednice smanjuje međusobne razlike, socijalizira i inkulturira sudionike, potiče razvoj poduzetničkih kompetencija te je poželjno da kulturni, gospodarski i društveni događaji, u kontekstu pedagoških vrijednosti, imaju svoje mjesto u radu škole. Takav oblik interakcije zahtijeva učenički i učiteljski društveni angažman, poznavanje vrijednosti i djelatnost pojedinih institucija, poduzeća, klubova, udruga i sl., a zajedničkim radom utječe na njihovo povjerenje i partnerstvo u povezivanje sa školom. Uspješna je suradnja dvosmjerna i vodi partnerstvu, aktivno participiraju svi i stvara se repertoar projekata i aktivnosti koji unaprjeđuju kvalitetu kurikulumske kulture škole i kulturu lokalne zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Ružica Tokić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Mlinarević, Vesnica; Tokić, Ružica
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom // Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Hrvatska, Osijek, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Mlinarević, V. & Tokić, R. (2016) Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom. U: Globalne i lokalne perspektive pedagogije.
@article{article, year = {2016}, keywords = {curriculum, school culture, partnership, local community}, title = {School curriculum culture directed towards partnership with the local community}, keyword = {curriculum, school culture, partnership, local community}, publisherplace = {Hrvatska, Osijek} }