Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom (CROSBI ID 680907)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Ružica
hrvatski
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom
Prepoznatljivost pojedine škole ogleda se u školskom kurikulumu, obilježjima nacionalnog i školskog kurikuluma kojima je moguće planirati i organizirati prepoznatljiv odgojni i obrazovni rad te aktivnosti pojedine škole. Rad daje teorijsku analizu, analizu zakonske legislative i školskih kurikuluma nekoliko osnovnih i srednjih škola Osječko-baranjske županije. Razmatra se djelovanje škole prema lokalnoj zajednici i integracija društvenih aktivnosti lokalne zajednice u odgojno-obrazovnom procesu škole. Temeljna područja školskog kurikuluma čine učinkovitost škole, proces učenja i poučavanja, školski menadžment, profesionalnost učitelja te ciljeve i strategije razvoja kvalitete. Školskim kurikulumom planiraju se aktivnosti svih predmeta, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti i projekata. Kurikulumski pristup omogućuje autonomnost svakoj školi u planiranju i organiziranju aktivnosti te svakom nastavniku u planiranju metoda, strategija rada i načina vrednovanja te daje prepoznatljivost pojedinoj školi. Svaka škola donosi svoj kurikulum koji je usklađen s njenim optimalnim mogućnostima i zahtjevima nacionalnog kurikuluma. Školskim se kurikulumom planira suživot učenika, učitelja, roditelja, školskog menadžmenta i lokalne zajednice. Školski kurikulum je usmjeren prema kvalitetnom autonomnom radu škole, a kurikulum se razvija u skladu s društvenim potrebama. Partnerstvo škole i lokalne zajednice smanjuje međusobne razlike, socijalizira i inkulturira sudionike, potiče razvoj poduzetničkih kompetencija te je poželjno da kulturni, gospodarski i društveni događaji, u kontekstu pedagoških vrijednosti, imaju svoje mjesto u radu škole. Takav oblik interakcije zahtijeva učenički i učiteljski društveni angažman, poznavanje vrijednosti i djelatnost pojedinih institucija, poduzeća, klubova, udruga i sl., a zajedničkim radom utječe na njihovo povjerenje i partnerstvo u povezivanje sa školom. Uspješna je suradnja dvosmjerna i vodi partnerstvu, aktivno participiraju svi i stvara se repertoar projekata i aktivnosti koji unaprjeđuju kvalitetu kurikulumske kulture škole i kulturu lokalne zajednice.
kurikulum, kultura škole, partnerstvo, lokalna zajednica
nije evidentirano
engleski
School curriculum culture directed towards partnership with the local community
nije evidentirano
curriculum, school culture, partnership, local community
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
predavanje
01.01.2016-01.01.2016
Osijek, Hrvatska