Uloga produženog boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine (CROSBI ID 680863)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Tonkovic, Aleksandra ; Glavaš, Edgar ; Lončar, Martina
hrvatski
Uloga produženog boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine
Integracija romske djece vezana je zu uvjete stanovanja, društvenim položajem, sociokulturalnim obilježjima, a samim time i obrazovanjem i uspjehom u školi. Najveće poteškoće nailaze nailaze na nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika, nisu uključena u rani i predškolski odgoj i obrazovanje i produženi boravak. Zbog toga često odustaju od nastavka školovanja, nisu u mogućnosti pratiti kurikul, ili zbog postizanja lošeg uspjeha u školi ponavljaju razred. Empirijski dio istraživanja je proveden u dvije škole. Provedena je analiza podataka uspjeh učenika u predmetima na kraju školske godine od 1. do 4. razreda osnovne škole, uspjeh na kraju školske godine, uključenost u produženi boravak. Uspoređen je rezultat učenika romske i neromske populacije koji su pohađali/nisu pohađali produženi boravak prema uspjehu hrvatskog jezika i ostalih predmeta. Uzorak je obuhvatio oko 4 000 djece. Istraživanje je pokazalo razlike romske i neromske djece kao i u romskoj populaciji prema većinskoj populaciji u školama. Rezultati daju novi znanstveni doprinos o važnosti obrazovanja romske djece u cilju njihove integracije u školski sustav, a i šire u samo društvo. Produženi boravak pozitivno djeluje na uspjeh učenika. Potrebno je što ranije i što duže uključiti romsku djecu u produženi boravak.
produženi boravak, uspjeh učenika, integracija, interkuluturalno, obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Role of extended staz on Roma students' academic success
nije evidentirano
extended stay, student success, integration, intercultural, education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Međimurski filološki dani 4
predavanje
26.04.2019-26.04.2019
Čakovec, Hrvatska