Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije učitelja razredne nastave (CROSBI ID 428881)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bogić, Barbara Kompetencije učitelja razredne nastave / Nikčević-Milković, Anela (mentor); Gospić, Sveučilište u Zadru - Odjel za nastavničke studije u Gospiću, . 2019

Podaci o odgovornosti

Bogić, Barbara

Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Kompetencije učitelja razredne nastave

Učitelj je nositelj promjena u obrazovanja. Kako bi se uspješno nosio sa zahtjevima u obrazovanju, učitelj mora biti kompetentan. Kompetencije učitelja mogu se definirati kao stručnost koju priznaju sudionici odgojno- obrazovnog procesa (učenici i roditelji), temeljena na znanjima, sposobnostima i vrijednostima. Samo učitelj koji je kompetentan te se usavršava, u mogućnosti je učenika učiniti osposobljenim i samosvjesnim članom zajednice. U ovom diplomskom radu učiteljske kompetencije mjerene su standardiziranom Skalom kompetencija učitelja autora Lončarića i Majić (2015). Kompetencije učitelja u navedenoj skali dijele se na: „a) Stručna znanja i interpersonalne vještine ; b) Temeljna znanja i vještine ; c) Istraživanje i stvaranje novih znanja ; d) Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu ; e) Odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo“. Istraživanje je obuhvatilo je 83 učitelja razredne nastave u Ličko-senjskoj županiji. Osim kompetencija učitelja, ispitani su i socio-demografski podatci učitelja poput spola, dobi, radnog staža, obrazovne ustanove, završenog studija, statusa u struci, veličine mjesta i broja učenika. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajnu povezanost između svih kompetencija učitelja. Korelacijska analiza pokazuje statistički značajnu negativnu povezanost između statusa u struci i broja učenika u razredu. Kompetencija Organizacija, vođenje i samovrednovanje negativno je statistički značajno povezana sa statusom u struci. Kompetencija Zdravlje, prirodoslovlje i održivi razvoj je statistički značajno negativno povezana sa statusom u struci te s brojem učenika u razredu.

cjeloživotno učenje, kompetencije učitelja, odgoj i obrazovanje, razredna nastava, učitelj

nije evidentirano

engleski

Competencies of classroom teachers

nije evidentirano

lifelong learning, teacher competences, upbringing and education, classroom teaching, teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

27.06.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zadru - Odjel za nastavničke studije u Gospiću

Gospić

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti