Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena PTV Epicsa pri dodjeli prioriteta javnom gradskom prijevozu na raskrižjima (CROSBI ID 680702)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Novačko, Luka ; Dedić, Luka ; Babojelić, Karlo Primjena PTV Epicsa pri dodjeli prioriteta javnom gradskom prijevozu na raskrižjima // Zbornik radova XII konferencija o tehnikama saobraćajnog inženjerstva. 2018. str. 41-48

Podaci o odgovornosti

Novačko, Luka ; Dedić, Luka ; Babojelić, Karlo

hrvatski

Primjena PTV Epicsa pri dodjeli prioriteta javnom gradskom prijevozu na raskrižjima

Povećanje individualnog prometa u pojedinim gradovima dovodi do neodrživih zagušenja te je nužno poticanje promjene modalne raspodjele u korist javnog gradskog prijevoza (JGP). Jedan od načina optimizacije prometnih tokova na semaforiziranim raskrižjima je prometno ovisno upravljanje prometnim tokovima, pomoću detektora, kamera ili sličnih uređaja za najavu i prepoznavanje određenog tipa vozila. U sklopu takvog sustava optimizacija bazirana na dodjeli prioriteta vozilima JGP – a, zbog smanjenih vremena putovanja, u konačnici rezultira povećanom iskoristivošću cijelog sustava. Dodjela prioriteta pojedinom modu prijevoza nije jednostavan proces zbog velikog broja međuovisnih i sigurnosnih prometnih parametara, a koje je potrebno kvalitetno uravnotežiti. Za dodjelu prioriteta moguće je koristiti programske alate za mikroskopsko modeliranje raskrižja. Jedan od takvih mikrosimulacijskih alata je PTV VISSIM koji u sklopu svog modula PTV EPICS, na temelju informacija prikupljenih iz detektora, upravlja svjetlosnom signalizacijom prema odabranoj vrsti prioriteta (dodjela prioriteta javnom prijevozu, individualnom prometu ili pješacima). PTV EPICS pomoću ugrađenih algoritama dodjeljuje prioritet na lokalnoj razini, tj. na razini izoliranog raskrižja, ali je u mogućnosti analizirati i podatke o nadolazećem prometu sa susjednih raskrižja. Podešavanjem parametara moguće je uspostaviti tranzitni prioritet javnog prijevoza, ali i relativni u odnosu na individualni promet. Odnosno moguće je dodjeljivanje prioriteta javnom prijevozu i pojedinim prijevozima individualnog prometa u svrhu optimizacije upravljanja prometnim tokovima. Ovim radom opisane su mogućnosti PTV EPICS modula sagledavajući ponuđene parametre i težinske faktore dodjele prioriteta. U radu je prikazana primjena modula PTV EPICS za dodjelu prioriteta javnom prijevozu na primjeru koridora semaforiziranih raskrižja. Na temelju iskustva korištenja alata opisana su ograničenja potrebna za uspostavu tranzitnog prioriteta te relativnog prioriteta za vozila javnog i individualnog prometa.

PTV Vissim, PTV Epics, mikrosimulacije, dodjela prioriteta javnom gradskom prijevozu

nije evidentirano

engleski

Application of PTV Epics for PT Priority on Intersections

nije evidentirano

PTV Vissim, PTV Epics, microsimulation, Public Transport priority

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-48.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XII konferencija o tehnikama saobraćajnog inženjerstva

Podaci o skupu

Konferencija o TEhnikama Saobraćajnog inženjerstva (TESi)

predavanje

18.10.2018-19.10.2018

Vrnjačka Banja, Srbija

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport