Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1019537

Reprezentacija i pojavljivanje. O kategorijama slikovnog iskustva


Purgar, Krešimir
Reprezentacija i pojavljivanje. O kategorijama slikovnog iskustva // Lik slike / Imagining the image / Lah, Nataša ; Miščević, Nenad ; Šuvaković, Miško (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 95-101


Naslov
Reprezentacija i pojavljivanje. O kategorijama slikovnog iskustva
(Representation and appearing. On the categories of pictorial experiences)

Autori
Purgar, Krešimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Lik slike / Imagining the image

Urednik/ci
Lah, Nataša ; Miščević, Nenad ; Šuvaković, Miško

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2019

Raspon stranica
95-101

ISBN
978-953-7975-88-3

Ključne riječi
Slika, pojavljivanje, reprezentacija, ikonoklazam, Blade Runner 2049
(Image, appearing, representation, iconoclasm, Blade Runner 2049)

Sažetak
Prvi zadatak opće teorije slike morao bi poći od čiste vidljivosti, ali ne u smislu vidljivosti kao estetskog iskustva, kako je to još početkom 20. stoljeća definirao njemački filozof Konrad Fiedler u pojmu “reine Sichtbarkeit”, nego vidljivosti kao materijalnosti. Teorija slike morala bi ponajprije utvrditi temeljne ontološke pretpostavke svakog slikovnog iskustva: na koji način slika postoji, što nam omogućuje da je vidimo, zašto i na koji način je imaginiramo kada nije stvarno prisutna, kako se ona razlikuje od stvarnosti, što slika donosi u stvarnost i što od nje uzima. Tradicionalne humanističke discipline koje su se bavile slikama kao svojim teorijskim objektima, poput povijesti umjetnosti i semiotike, jednako kao i one novije, poput kulturalnih ili feminističkih studija, nisu se pretjerano zanimale za ova pitanja jednostavno zato što su u fokus svog interesa stavljale značenje onoga reprezentiranog na slikama, a što su pak tumačile u okviru vlastitih disciplinarnih prioriteta. Da bi značenje oblikâ reprezentiranih na slikama bilo od ikakve važnosti ne samo za znanstveno proučavanje nego i za obične promatrače, nužno je da svi pristupamo slikama u ontološkom smislu na jednak način: kao prikazu koji može ili ne mora biti sličan stvarnosti, ali čak i kada je najsličniji stvarnosti ‒ znamo da se uvijek od nje razlikuje. Dakle, premisa prema kojoj je slika objekt ili stvar, vizualna ili svjetlosna konfiguracija ubačena ili postavljena u svijet jest onaj temelj koji omogućava da se o slikama raspravlja, da ih se hvali, osporava i ponekad uništava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Umjetnička akademija, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Krešimir Purgar, (336865)