Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Reprezentacija i pojavljivanje. O kategorijama slikovnog iskustva (CROSBI ID 64798)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Purgar, Krešimir Reprezentacija i pojavljivanje. O kategorijama slikovnog iskustva // Lik slike / Imagining the image / Lah, Nataša ; Miščević, Nenad ; Šuvaković, Miško (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 95-101

Podaci o odgovornosti

Purgar, Krešimir

hrvatski

Reprezentacija i pojavljivanje. O kategorijama slikovnog iskustva

Prvi zadatak opće teorije slike morao bi poći od čiste vidljivosti, ali ne u smislu vidljivosti kao estetskog iskustva, kako je to još početkom 20. stoljeća definirao njemački filozof Konrad Fiedler u pojmu “reine Sichtbarkeit”, nego vidljivosti kao materijalnosti. Teorija slike morala bi ponajprije utvrditi temeljne ontološke pretpostavke svakog slikovnog iskustva: na koji način slika postoji, što nam omogućuje da je vidimo, zašto i na koji način je imaginiramo kada nije stvarno prisutna, kako se ona razlikuje od stvarnosti, što slika donosi u stvarnost i što od nje uzima. Tradicionalne humanističke discipline koje su se bavile slikama kao svojim teorijskim objektima, poput povijesti umjetnosti i semiotike, jednako kao i one novije, poput kulturalnih ili feminističkih studija, nisu se pretjerano zanimale za ova pitanja jednostavno zato što su u fokus svog interesa stavljale značenje onoga reprezentiranog na slikama, a što su pak tumačile u okviru vlastitih disciplinarnih prioriteta. Da bi značenje oblikâ reprezentiranih na slikama bilo od ikakve važnosti ne samo za znanstveno proučavanje nego i za obične promatrače, nužno je da svi pristupamo slikama u ontološkom smislu na jednak način: kao prikazu koji može ili ne mora biti sličan stvarnosti, ali čak i kada je najsličniji stvarnosti ‒ znamo da se uvijek od nje razlikuje. Dakle, premisa prema kojoj je slika objekt ili stvar, vizualna ili svjetlosna konfiguracija ubačena ili postavljena u svijet jest onaj temelj koji omogućava da se o slikama raspravlja, da ih se hvali, osporava i ponekad uništava.

slika, pojavljivanje, reprezentacija, ikonoklazam, Blade Runner 2049

nije evidentirano

engleski

Representation and appearing. On the categories of pictorial experiences

nije evidentirano

image, appearing, representation, iconoclasm, Blade Runner 2049

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-101.

objavljeno

Podaci o knjizi

Lik slike / Imagining the image

Lah, Nataša ; Miščević, Nenad ; Šuvaković, Miško

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2019.

978-953-7975-88-3

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti