Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1019439

Socioemocionalni razvoj: dobrobit djeteta u kontekstu obitelji


Brajša-Žganec, Andreja
Socioemocionalni razvoj: dobrobit djeteta u kontekstu obitelji // Podrška socio-emocionalnoj dobrobiti i razvoju privrženosti djece tijekom prijelaza i prilagodbe u dječjem vrtiću i osnovnoj školi
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 4-4 (plenarno, sažetak, znanstveni)


Naslov
Socioemocionalni razvoj: dobrobit djeteta u kontekstu obitelji
(Socioemotional development: child well-being in the context of family)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Podrška socio-emocionalnoj dobrobiti i razvoju privrženosti djece tijekom prijelaza i prilagodbe u dječjem vrtiću i osnovnoj školi

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 28.08.2019.

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Neobjavljeni rad

Ključne riječi
Socijalni razvoj, emocionalni razvoj, dobrobit djeteta, obitelj
(Social development, emotional development, child well-being, family)

Sažetak
Dobrobit djeteta je multidimenzionalni konstrukt koji se definira u obliku optimalnih razvojnih ishoda djeteta s obzirom na njegovu dob. Pokazatelji dječje dobrobiti su mjere kognitivne, bihevioralne i emocionalne regulacije, socijalne kompetencije te indikatori subjektivne dobrobiti. Različite karakteristike obiteljskog konteksta mogu podupirati ili narušavati razvoj dobrobiti djeteta. Prema teoriji promjene, obiteljska dobrobit osnova je za razvojno roditeljstvo, odnosno roditeljske postupke koji su razvojno primjereni i prilagođeni dječjim potrebama te koji predviđaju dobrobit djeteta. Obiteljska dobrobit koja obuhvaća subjektivnu dobrobit roditelja, obiteljsku samodostatnost i obiteljsku otpornost, osnova je za razvojno roditeljstvo, odnosno roditeljske postupke koji su razvojno primjereni i prilagođeni dječjim potrebama, a razvojno roditeljstvo ima za posljedicu različite pozitivne ishode poput dobrobiti djeteta. U izlaganju će se govoriti o karakteristikama emocionalnog i socijalnog razvoja djece te povezanosti s indikatorima dobrobiti djece, o ekološkom modelu dječjeg razvoja, teoriji promijene i temeljnim obilježjima razvoja. Prikazati će se rezultati istraživanja provedenih u Hrvatskoj o čimbenicima ranog socioemocionalnog razvoja u cilju poticanja socioemocionalne kompetentnosti i indikatora dobrobiti djece.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)